drie kinderen in een achtbaan lachend

Meer dan 90 kinderen genoten van een fantastische vakantie(dag)

Heerlijke herfstvakantie
De herfstvakantie zit er inmiddels weer op, heeft u er ook zo van genoten? Struinen door het bos, een bezoek aan een pretpark, of een plons in het zwembad… Zomaar wat uitjes die voor veel gezinnen heel normaal zijn, maar voor de kinderen in een tehuis helaas niet zo vanzelfsprekend. Stichting van het Kind heeft samen met Duinrell, Roompot Vakanties en de Efteling bijna 100 kinderen een fantastische vakantie(dag) bezorgd.

Een ‘droom’ uitstapje Een van de groepen die werden verrast, was een club van 16 kinderen uit een tehuis in Leiden. Zij mochten naar de Efteling en hebben in Kaatsheuvel intens genoten van een zorgeloze dag weg. Griezelen in het Spookslot, waterpret in de wildwaterbaan en wegdromen in de Droomvlucht, voor ieder kind was er meer dan genoeg te doen. En de waaghalzen uit de groep vermaakten zich met alle snelle attracties, zoals de Python en de Vliegende Hollander. Na afloop van de leuke dag waren de kinderen reuze enthousiast en konden het eigenlijk niet geloven: “Wauw, een droom om ooit eens naar de Efteling te mogen!” Heel speciaal om deze droom voor de jongeren uit te mogen laten komen.

3 hele dagen pret Niet 1, 2, maar 3 dagen lang mochten 22 kinderen uit een van de tehuizen voor een korte vakantie naar Duinrell. Ze verbleven met de hele groep gezellig in het Duinhostel. En wakker worden met een attractiepark praktisch in de achtertuin is natuurlijk wel heel speciaal. Het was dan ook een feestje dat de kids alle dagen toegang hadden tot het attractiepark van Duinrell. Zo hadden ze alle tijd om rustig het park te verkennen. Van de kikkerachtbaan tot de Falcon, alle attracties werden uitgeprobeerd. En naast toegang tot het park, mochten de kinderen ook gebruikmaken van het tropisch zwemparadijs Tikibad. Uiteraard hebben ze daar genoten van uren waterpret.

Op kamp Een week op kamp is voor veel jongeren in tehuizen niet haalbaar. Dit soort extraatjes zijn vaak te duur en lastig te organiseren. Des te leuker dat Roompot Vakantieparken dit samen met Stichting van het Kind wél heeft mogelijk gemaakt voor een grote groep kids. Maar liefst 60 kinderen vierden een hele week herfstvakantie op een Roompot Vakantiepark. Zo konden zij ook eens ervaren hoe het is om met een groep op kamp te gaan. De hele week waren er gezellige activiteiten te doen, en ook konden ze een duik nemen in het zwembad van het park. Het was een topvakantie die de kinderen niet snel zullen vergeten. Helpt u ons mee? De kinderen hebben genoten van de gezellige vakantie(uitstapjes) en zitten weer vol verhalen en frisse energie! Wilt u ook bijdragen aan een onvergetelijke dag weg of vakantie voor een kind in een tehuis? Dat kan hier.