wij magazine poster

Prijsvraag WIJ-magazine: de winnaars gaan op stap!

Er is gefilmd, geknutseld en geschreven: op de prijsvraag in WIJ-magazine kwamen ontzettend leuke reacties binnen. Stichting van het Kind beloont de vier creatiefste met een fantastische dag in een pretpark.

‘Gooi al je creativiteit in de strijd en laat zien waarom jouw groep een leuke dag uit verdient!’ Veel groepen grepen die kans op een uitje zo vlak voor de zomer met beide handen aan. Zo liet een groep jongeren met een filmpje treffend zien dat hun terrein niet geschikt was voor skelters of speeltoestellen voor hun leeftijd. Een andere groep stak de armen uit de mouwen en knutselde van papier-maché Langnek van de Efteling. Ook klom een groep in de pen, om met een heel leuk verhaal duidelijk te maken dat zij een dag Duinrell verdienen. Tot slot offerde iemand zich op voor de hele groep, door op een groot vel te gaan liggen onder het plastic en daar verf overheen te laten gooien. Deze inzenders winnen allemaal een mooie dag in een pretpark deze zomervakantie: de Efteling (twee groepen), Duinrell en Walibi.

Iets te vertellen op school

Bij de prijsvraag in WIJ-magazine komen twee projecten van Stichting van het Kind samen. Allereerst natuurlijk WIJ-magazine https://stichtingvanhetkind.nl/projecten/wij-magazine/ een blad dat vijf keer per jaar bij 10.000 kinderen door de brievenbus valt en dat gemaakt wordt door en voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. Ook het mogelijk maken van dagjes uit in de zomermaanden vindt Stichting van het Kind belangrijk. Voor kinderen die niet thuis kunnen wonen, is vaak geen budget voor een bezoek aan een pretpark. Door voor deze kinderen toch uitstapjes mogelijk te maken, helpt Stichting van het Kind ervoor te zorgen dat ook zij na de vakantie iets leuks te vertellen hebben op school.

Helpt u mee?

Wilt u helpen om kinderen die niet meer thuis kunnen wonen een bijzondere zomer te bezorgen? Bekijk ons project waarmee we de allereerste vakantie ooit mogelijk maken voor deze kinderen. Misschien kunt u iets bijdragen! https://stichtingvanhetkind.nl/zomer-om-nooit-vergeten-helpt-mee/