Samen maken we het verschil

Ervaringen

Stichting van het kind werkt met jeugdzorgorganisaties door heel Nederland. Wij vinden het van belang dat onze projecten aansluiten op de behoeftes van de kinderen. Daarom gaan wij continu in gesprek met de jeugdzorgorganisaties. Op deze pagina staan een aantal ervaringsverhalen van mensen in het werkveld.

RSP04927 (1)

Ervaringen jeugdzorgorganisaties

Martine, Manager Wonen & Opgroeien bij Entrea Lindenhout

“We wilden ons terrein uitdagender maken voor kinderen die bij ons verblijven, maar hadden daar geen budget voor. De stichting plaatste een pannakooi, calisthenicsplein en basketbalveld. Deze toestellen zijn een uitkomst, de kinderen worden aangemoedigd om vaker buiten fysiek te zijn op een veilige manier. Ik merk dat Stichting van het Kind precies weet wat deze kinderen nodig hebben. Ze zijn daarin meedenkend en pro-actief.

Gezinshuisouder Jannie

We zijn een flinke groep met een complexe achtergrond. Ik vind het fijn dat Stichting van het Kind de gezinshuizen niet vergeet. Zo zijn we de afgelopen jaren verwend met een dag Efteling, een tafeltennistafel en een grote zak vol buitenspeelgoed. Soms benaderen ze ons uit zichzelf met een leuke actie: ‘We moesten aan jullie denken.’ Dat is de aandacht die onze kinderen verdienen en die we ze zo gunnen.“

Erik, fondsenwerver bij Prokino

Stichting van het Kind biedt een warme aanvulling op wat wij aan begeleiding kunnen geven. En daardoor voelen de jongeren zich gezien, gehoord en gewaardeerd; dat zie ik aan hun blikken. Voor ons maakte de stichting onder andere kaartjes voor Toverland, vier tafeltennistafels, een pannakooi, Fijne Feestdagenpakketten en vakanties mogelijk. Een fondsenwerver moet meestal zelf achter fondsen aan, maar Stichting van het Kind zoekt proactief contact.

Jeffrey, vorming- en recreatiemedewerker

Stichting van het Kind maakte onder andere een Yalp Memoveld en pannakooi mogelijk en we krijgen dagjes uit en weekendjes weg. Dat er zo veel aandacht voor de jongeren is, laat zien dat ze er mogen zijn, dat ze erbij horen. De medewerkers zijn betrokken en de lijnen zijn kort: als we zelf een idee hebben, is er snel contact en dan denken ze graag met ons mee. Stichting van het Kind kijkt altijd naar wat er wél kan.

Gezinshuisouder Lobat

De samenwerking met Stichting van het Kind ontstond per toeval en heeft ons veel moois gebracht. Zo krijgen we elk jaar fantastische dag uit naar een attractiepark, kregen wij een tafeltennistafel en kwam Stichting van het Kind langs om samen met de kinderen een WIJ-magazine te maken. De impact op de kinderen van de ondersteuning door Stichting van het Kind is enorm. En als gezinsouder geeft de samenwerking met deze stichting me rust.

Pascale, Fondsenwerver Pluryn

Op veel locaties van Pluryn heeft Stichting van het Kind iets mogelijk gemaakt, zoals een Pannakooi, Yalp Memoveld of Yalp Fono. Dat is goud waard. Het is een stimulans om lekker te gaan bewegen, maar zorgt ook dat onze jongeren erbij horen en in contact komen met andere jongeren. Ook op andere vlakken maakt Stichting van het Kind hele mooie dingen mogelijk. Het is ongekend wat Stichting van het Kind aan werk verzet. Met een klein team krijgen ze zoveel voor elkaar.

Maakt jij het verschil voor deze kinderen?

Blijf betrokken

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief