klein meisje met wit paard

Laat dromen uitkomen

Een lidmaatschap van een atletiekvereniging. Zwemlessen. Paardencoaching. Een vakantie. Op de actiepagina van Stichting van het Kind staan wensen verzameld van kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. Helpt u mee deze dromen uit te laten komen?

Rond de feestdagen vinden veel mensen het fijn om iets voor een ander te betekenen. Zeker als de eigen familie verwend wordt, doen mensen graag iets extra’s voor een kind dat het niet getroffen heeft. Met hulp van donateurs kan Stichting van het Kind de feestdagen ook voor deze kinderen écht feestelijk maken.

Sportieve actie

Iemand die ook graag iets voor een ander betekent, is Leon Kerssens. Tijdens zijn jeugd verbleef Leon in verschillende jeugdzorginstellingen. Hij ervaarde dat er voor sporten vaak geen budget is, terwijl dit wel ontzettend belangrijk is voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. Juist met sporten kunnen zij hun energie kwijt en leren zij om te gaan met emoties. Ook vindt Leon het belangrijk dat jongeren gecoacht worden bij het vinden van een baan of opleiding. Daarom promoot Leon Stichting van het Kind tijdens verschillende evenementen, zoals obstakelruns, trailruns en de marathon van Rotterdam. Leon sponsoren voor zijn sportieve acties voor Stichting van het Kind kan op zijn actiepagina.

Pannakooi en paardencoaching

Andere speciale projecten die u op de actiepagina vindt, zijn het plaatsen van een Stichting van het Kind Pannakooi bij een jeugdzorginstelling in Gelderland en het mogelijk maken van paardencoaching. Eerder waren we al getuige van de bijzondere uitwerking die paarden hebben op kinderen die zóveel hebben meegemaakt, dat zij daar niet over kunnen praten. Vaak blijkt dat zij hun gevoelens wél delen met paarden. In 2016 hielp Stichting van het Kind tientallen sessies mogelijk te maken als onderdeel van een pilot. In 2017 gingen we daarmee door, en in 2018 helpen we graag nog meer kinderen die niet meer thuis kunnen wonen en veel te verwerken hebben met deze vorm van therapie.

Help mee

Wilt en kunt u met de feestdagen in zicht nog iets extra’s betekenen voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen? Dan vindt u op onze actiepagina wellicht een mooie wens die u kunt helpen te vervullen.