Jouw hulp maakt het verschil

WIJ magazine

Een eigen lijfblad, waar je je helemaal in herkent: dat is WIJ-magazine. Het is een blad vóór en dóór kinderen geschreven die niet thuis kunnen wonen. De kinderen maken het magazine dus zelf. De rode draad in het blad: WIJ-magazine gaat niet over problemen, maar over hoe je ze oplost!

jonge en meisje lachend aan tafel - stichting van het kind

Samen bereiken we meer

Herkenning en erkenning

Voor elke editie bezoekt de redactie een jeugdzorglocatie of gezinshuis. Met elkaar diepen we een thema uit en maken we het blad. Een paar weken later valt het magazine in de bus bij kinderen in het hele land. In WIJ-magazine vertellen kinderen elkaar hoe het anders en beter kan. Zo geven zij elkaar een positieve boost om vol vertrouwen om te gaan met alles wat er op hun pad komt.

WIJ lezen

Ook kinderen die niet meewerken aan het maken van WIJ-magazine plukken de vruchten van het harde werk. WIJ-magazine is namelijk een blad dat zorgt voor herkenning en erkenning, en maakt het makkelijk om contact te leggen met lotgenoten. In WIJ-magazine vertellen kinderen elkaar hoe het anders en beter kan. Zo geven zij elkaar een positieve boost om vol vertrouwen om te gaan met alles wat er op hun pad komt.

WIJ maken of WIJ ontvangen

Wil je de redactie van WIJ op bezoek in jouw gezinshuis of jeugdzorglocatie om samen een editie te maken? Of ontvangt jullie locatie het magazine nog niet? Neem contact met ons op!

Samen een magazine maken
WIJ magazine

Altijd een project bij jou in de regio

Stichting van het Kind helpt deze kinderen met concrete, praktische projecten bij u in de buurt. Wij geven kinderen die wegens omstandigheden niet meer thuis kunnen wonen een betere kans op een goede toekomst, waarin ze een positieve bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij.

Door ervoor te zorgen dat ze kunnen sporten. Door kinderen te helpen om een sociaal netwerk op te bouwen. Door ze te leren zelfstandig te worden. En simpelweg door ze weer even kind te laten zijn. Gewoon, omdat ze het verdienen.

help mee

Blijf betrokken

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief