Stichting van het Kind

Organisatie

In 2012 opgericht met als doel om 35.000 kinderen die wegens omstandigheden niet thuis kunnen wonen een kans te geven op een mooiere toekomst. Het geloof in de kinderen en dat zij met de juiste aandacht veel beter instromen in de maatschappij is inmiddels uitgegroeid tot een stichting die zich nu inzet voor de 50.000 kinderen die wonen op een leefgroep, in een gezinshuis of bij een pleeggezin.

Ontplooiing, Ontspanning, Ontmoeting en Voorlichting: dat zijn de vier pijlers waar alle activiteiten van Stichting van het Kind op rusten. Vanuit deze solide basis helpen we kinderen die niet meer thuis kunnen wonen aan dezelfde kansen als kinderen die wel in een reguliere gezinssituatie opgroeien. Dat doen we door het plaatsen van pannakooien, calisthenicspleinen, tafeltennistafels, Yalp Fono, Yalp Memo, het organiseren van bijlessen, de Fijne Feestdagenpakketten en het werven van pleegouders. Met deze projecten vergroten wij onder andere de zelfredzaamheid van de kinderen.

kinderen blij lachen blauw
SVHK-image-content

2022: 10-jarig bestaan

Een decennium geleden ging Stichting van het Kind van start met het idee om concrete projecten uit te voeren voor kinderen in de buurt die niet meer thuis kunnen wonen. Dat begon met kleine projecten in de Duin- en Bollenstreek, maar inmiddels werken we samen met jeugdzorgaanbieders van Groningen tot aan Maastricht.

In 2022 lieten we de uitdagingen die corona ons gaf grotendeels achter ons, en konden we al onze energie steken in mooie projecten realiseren voor de kinderen. Na twee jaar van beperkingen lieten we onder andere duizenden kinderen weer genieten van dagjes uit en vakanties. Door te luisteren naar kinderen ontwikkelen we steeds nieuwe projecten die passen bij wat zij nodig hebben. Dat leidde in 2022 tot de ontwikkeling van een basketbalveld op maat.

2022 was een jaar met mooie ontwikkelingen. Dit blijven we voortzetten zodat we ook in 2023 weer veel kinderen kunnen helpen.

Jaarverslag 2022Jaarverslag 2021

Maak kennis met ons team

Sascha van Veen

sascha@stichtingvanhetkind.nl

Sanne immerzeel

Coördinator projecten & fondsenwerving

sanne@stichtingvanhetkind.nl

Wouter van Loon

Teamleider straatwerving en callcenter

wouter@stichtingvanhetkind.nl

Kelly Nieuwenhuijzen

Officemedewerker

kelly@stichtingvanhetkind.nl

Marieke de Koning

Tekstschrijver & eindredacteur WIJ-magazine

marieke@stichtingvanhetkind.nl

Kom jij ons team versterken?

Wil jij deel uitmaken van een organisatie die zich inzet voor een betere toekomst voor 50.000 kinderen in Nederland?

Meer weten?

Untitled design (9)

CBF-Erkenning

Stichting van het Kind is een Erkend Goed Doel, dit houdt in dat wij voldoen aan strenge kwaliteitseisen. Toezichthouder CBF controleert dit, zodat jij ervan uit kunt gaan dat Stichting van het Kind bijdraagt aan een betere wereld, zorgvuldig omgaat met elke euro en verantwoording aflegt.

Meer weten over het erkenningsrapport/paspoort en de controle door het CBF? Kijk op CBF.

anbi-algemeen-nut-beogende-instelling

ANBI-Status

Stichting van het Kind is als een ‘Algemeen Nut Beogende Instelling’ (ANBI) erkend door de belastingdienst. Daarom zijn schenkingen fiscaal aftrekbaar en uw nalatenschap volledig vrijgesteld van heffing van schenk- of erfbelasting.

RSIN: 852236086

Meer weten over belastingvrij doneren? Kijk op schenking & nalatenschap

Blijf betrokken

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief