Even je zorgen vergeten, leuke workshops volgen waar je ook nog eens zelfstandiger van wordt en vooral: lekker spelen! De Zeeboerderij is een vakantie- en weekendopvang waar kinderen die wonen in een leefgroep helemaal zichzelf kunnen zijn. Zo kunnen ook kinderen zonder ouders en familie genieten van een ontspannen vakantie.

Kinderen kunnen hier één weekend per maand terecht: doordat er structureel plek voor ze is, kunnen ze bouwen aan een sociaal netwerk. Bovendien worden de kinderen er opgevangen in een gezinssituatie, zodat ze ervaren hoe het er in een ‘gewoon’ gezin aan toe gaat.

Spelen, schilderen en stoom afblazen

Bij de Zeeboerderij kunnen kinderen naar hartenlust spelen en stoom afblazen. Daarnaast zijn er allerlei leuke en nuttige workshops, zoals koken, schilderen en zwemlessen. Deze unieke locatie kan soms zelfs uithuisplaatsingen voorkomen, doordat ouders even worden ontlast en de zorg voor hun kinderen na zo’n week of weekend beter aankunnen.

Zeeboerderij koken

Projecten die het verschil maken

Stichting van het Kind initieert concrete, innovatieve projecten bij u in de buurt. U kiest in welk project u graag investeert en in welke regio uw donatie ingezet wordt. De projecten helpen de kinderen om een betere toekomst op te bouwen en zorgen ervoor dat zij zich weer even kind kunnen voelen. De kinderen beslissen mee over de projecten, zodat we precies weten waar ze behoefte aan hebben. Het zijn stuk voor stuk projecten die een belangrijk verschil maken voor de kinderen. Daarnaast voeren wij voorlichting- en bewustwordingscampagnes uit en vragen wij aandacht voor deze problematiek bij het Nederlands publiek, met als doel minder plaatsingen in leefgroepen en meer plaatsingen in gezinshuizen en pleeggezinnen.

Doneer nu