Schenking of nalatenschap

Stichting van het Kind geeft kinderen die wegens omstandigheden niet thuis kunnen wonen een kans om een positieve bijdrage aan de maatschappij te leveren. Met een schenking of uw nalatenschap helpt u een kind die niet thuis kan wonen de sprong naar een betere toekomst te maken.

Kinderen die niet thuis kunnen wonen beginnen met een achterstand
51.000 kinderen in Nederland kunnen wegens omstandigheden niet thuis wonen. Dit zijn kinderen die mishandeld, verwaarloosd of verlaten zijn. Deze kinderen wonen vaak in grote instellingen, maar soms ook op een geheime locatie bij u in de straat zonder dat u dat weet.

Stichting van het Kind geeft kinderen een toekomst
Stichting van het Kind voert projecten uit op vraag van de kinderen. De projecten leveren een bijdrage aan de ontwikkeling en zelfredzaamheid van kinderen, zodat ze net als andere kinderen kansen krijgen om in te stromen in de maatschappij.

Met de projecten bieden we kinderen zoals Roy de vaste basis die zij hard nodig hebben. Vanaf jongs af aan ontvangen zij het WIJ-magazine. Het magazine voor en door kinderen die wonen in een leegroep. Waarin ze tips en adviezen aan elkaar geven. Daarnaast maken we sport en zwemlessen mogelijk. Ook vangen we kinderen in de weekenden en vakanties op in een gezinssituatie op de Zeeboerderij. En als jongeren 18 worden en een instelling moeten verlaten, omdat de financiering vanuit de overheid stopt, begeleiding we hen met Meedoen in de samenleving bij het vinden van een baan en op hun weg naar zelfstandigheid.

shutterstock_150975938comp

Mogelijkheden bij schenkingen

Belastingvrij
Stichting van het Kind is als een ‘Algemeen Nut Beogende Instelling’ (ANBI-status) erkend door de Belastingdienst. Daarom is uw schenking of nalatenschap vrijgesteld van heffing van schenk- of erfbelasting. Ook zijn schenkingen en nalatenschappen aan Stichting van het Kind fiscaal aftrekbaar.

Fonds op naam
U kunt er ook voor kiezen om een fonds op naam op te richten. Wij kunnen de oprichting regelen. Vervolgens beslissen we samen welke kinderen vanuit uw fonds op naam geholpen worden, en met welke projecten we dat doen.

Meer informatie
Wilt u meer weten over schenkingen, nalatenschap of een fonds op naam? Neem contact op met Sascha van Veen via e-mailadres sascha@stichtingvanhetkind.nl of telefoonnummer 0252-769 057.

Sportproject in beeld

Sportstadion

Alphen aan den Rijn

In 2016 is het eerste sportstadion van Stichting van het Kind geopend bij jeugdzorginstelling Horizon.

Pannakooi 't Anker

Harreveld

In 2018 heeft Stichting van het Kind de eerste pannakooi mogelijk gemaakt bij de locatie van Horizon in Harreveld.

Pannakooi de Hoenderloo Groep

Hoenderloo

Bouwcenter Nederland heeft een pannakooi gesponsord bij jeugdzorginstelling de Hoenderloo Groep.

Pannakooi Intermetzo Almelo

Almelo

De Afdeling van de Meestergraad heeft een pannakooi mogelijk gemaakt bij Intermetzo in Almelo ter ere van hun 200-jarig bestaan.

Pannakooi Intermetzo Almere

Almere

De Afdeling van de Meestergraad heeft een pannakooi mogelijk gemaakt bij Intermetzo in Almere ter ere van hun 200-jarig bestaan.

Pannakooi Mutsaersstichting Venlo

Venlo

De Afdeling van de Meestergraad heeft een pannakooi mogelijk gemaakt bij de Mutsaersstichting in Venlo ter ere van hun 200-jarig bestaan.

Pannakooi Pactum Lochem

Lochem

Stichting van het Kind heeft in januari 2019 een pannakooi mogelijk gemaakt op het terrein van jeugdzorginstelling Pactum in Lochem.

Pannakooi Leidse Buitenschool

Katwijk

De Ronde Tafel Katwijk/Noordwijk en Stichting van het Kind hebben een pannakooi mogelijk gemaakt op het terrein van de Leidse Buitenschool.

Pannakooi Combinatie Jeugdzorg Veldhoven

Veldhoven

Bouwcenter Nederland heeft een pannakooi mogelijk gemaakt bij jeugdzorginstelling de Locht in Veldhoven.

Calisthenicsplein Horizon

Alphen aan den Rijn

Aviva Solutions heeft samen met Stichting van het Kind een calisthenicsplein mogelijk gemaakt bij Horizon Alphen aan den Rijn. De jongeren maken dagelijks gebruik van de toestellen.

Pannakooi VSO Heuvelrug college

Zeist

Kiwanis Zeist heeft door middel van een chocoladeletteractie een pannakooi mogelijk kunnen maken voor VSO Heuvelrugcollege.

Stichting FRIS Voor Kinderen Sportdag Bergse Bosch

Rotterdam

Stichting van het Kind heeft in 2018 in samenwerking met FRIS een sportdag georganiseerd voor 100 kinderen in Rotterdam.

Stichting FRIS Voor Kinderen Sportdag de Beele

Voorst

Stichting van het Kind heeft in 2018 in samenwerking met FRIS een sportdag georganiseerd voor 125 kinderen in Voorst.

Stichting FRIS Voor Kinderen Sportdag Eefde

Eefde

Stichting van het Kind heeft in 2018 in samenwerking met FRIS een sportdag georganiseerd voor 100 kinderen in Eefde.

Projecten die het verschil maken

Stichting van het Kind initieert concrete, innovatieve projecten bij u in de buurt. U kiest in welk project u graag investeert en in welke regio uw donatie ingezet wordt. De projecten helpen de kinderen om een betere toekomst op te bouwen en zorgen ervoor dat zij zich weer even kind kunnen voelen. De kinderen beslissen mee over de projecten, zodat we precies weten waar ze behoefte aan hebben. Het zijn stuk voor stuk projecten die een belangrijk verschil maken voor de kinderen. Daarnaast voeren wij voorlichting- en bewustwordingscampagnes uit en vragen wij aandacht voor deze problematiek bij het Nederlands publiek, met als doel minder plaatsingen in leefgroepen en meer plaatsingen in gezinshuizen en pleeggezinnen.

Doneer nu