spelpakket kerst stichting van het kind

Als kerst confronterend is…

Voor de meeste mensen staat kerst in het teken van samenzijn met familie, lekker eten en leuke dingen doen. In gezinshuizen wonen echter veel kinderen die helemaal geen familie hebben om naartoe te gaan, of voor wie het onveilig is om familie te bezoeken. En budget voor leuke dingen is er ook al niet. Dankzij haar donateurs kon Stichting van het Kind de kerstvakantie bij twaalf gezinshuizen en leefgroepen wat meer glans geven.

Afleiding

De kerstvakantie is een confronterende tijd voor kinderen en jongeren zonder familie. Een beetje afleiding was dan ook zeer welkom. Met de donatie van Stichting van het Kind kochten de gezinshuizen en leefgroepen sportartikelen, spellen en – tot enorme vreugde van de jongeren – een Playstation. Geen teleurgestelde gezichten meer dus, maar uitgelaten gezelligheid, zoals het hoort in de kerstvakantie!

Wilt u ook het verschil maken voor kinderen en jongeren die niet meer thuis kunnen wonen? Hier kunt u een eenmalige of maandelijkse donatie doen.