Kinderen die niet thuis kunnen wonen beginnen met een achterstand
51.000 kinderen in Nederland kunnen wegens omstandigheden niet thuis wonen. Dit zijn kinderen die mishandeld, verwaarloosd of verlaten zijn. Deze kinderen wonen vaak in grote instellingen, maar soms ook op een geheime locatie bij u in de straat zonder dat u dat weet.

Stichting van het Kind geeft kinderen een toekomst
Stichting van het Kind voert projecten uit op vraag van de kinderen. De projecten leveren een bijdrage aan de ontwikkeling en zelfredzaamheid van kinderen, zodat ze net als andere kinderen kansen krijgen om in te stromen in de maatschappij.

Met de projecten bieden we kinderen zoals Roy de vaste basis die zij hard nodig hebben. Vanaf jongs af aan ontvangen zij het WIJ-magazine. Het magazine voor en door kinderen die wonen in een leegroep. Waarin ze tips en adviezen aan elkaar geven. Daarnaast maken we sport en zwemlessen mogelijk. Ook vangen we kinderen in de weekenden en vakanties op in een gezinssituatie op de Zeeboerderij. En als jongeren 18 worden en een instelling moeten verlaten, omdat de financiering vanuit de overheid stopt, begeleiding we hen met Meedoen in de samenleving bij het vinden van een baan en op hun weg naar zelfstandigheid.

Zonder onze donateurs kunnen wij deze projecten niet uitvoeren.

Zwemles2

Maakt u het verschil voor deze kinderen?

Word donateur van Stichting van het Kind en help de kinderen die niet thuis kunnen wonen. Uw donatie wordt besteed aan de kinderen in uw eigen regio. Onze projecten maken het verschil. Wij vinden dat kinderen die niet thuis kunnen wonen een zelfde kans verdienen als ieder ander kind. Helpt u mee?

Projecten die het verschil maken

Stichting van het Kind initieert concrete, innovatieve projecten bij u in de buurt. U kiest in welk project u graag investeert en in welke regio uw donatie ingezet wordt. De projecten helpen de kinderen om een betere toekomst op te bouwen en zorgen ervoor dat zij zich weer even kind kunnen voelen. De kinderen beslissen mee over de projecten, zodat we precies weten waar ze behoefte aan hebben. Het zijn stuk voor stuk projecten die een belangrijk verschil maken voor de kinderen. Daarnaast voeren wij voorlichting- en bewustwordingscampagnes uit en vragen wij aandacht voor deze problematiek bij het Nederlands publiek, met als doel minder plaatsingen in leefgroepen en meer plaatsingen in gezinshuizen en pleeggezinnen.

Doneer nu

51.000 kinderen in Nederland kunnen niet thuis wonen