Meedoen met de rest. Dezelfde kansen krijgen als kinderen die wel thuis opgroeien. Weten dat je er niet alleen voor staat. Het klinkt vanzelfsprekend, maar dat is het niet. Stichting van het Kind helpt kinderen en jongeren die niet meer thuis kunnen wonen om te blijven meedoen in de samenleving. Het project Meedoen in de samenleving richt zich op het zelfredzaam maken van jongeren die niet meer thuis kunnen wonen.

Dat doen we bijvoorbeeld door bijles mogelijk te maken. Dit project ontstond toen thuisonderwijs verplicht werd door de coronacrisis. De bijlessen waren zó’n succes, dat Stichting van het Kind heeft besloten ze te blijven aanbieden. Met de bijlessen krijgen de kinderen en jongeren de extra aandacht die ze verdienen, voelen ze zich gesteund en presteren ze beter op school. Zo werken ze zelf aan een stevige basis voor een mooie toekomst. Ook maken we pakketten mogelijk op het gebied van ontwikkeling, educatie en zelfredzaamheid. Deze pakketten worden beschikbaar gesteld aan leefgroepen en gezinshuizen.

shutterstock_471208769gecomp.

Yalp Memoveld

Met het Yalp Memoveld stimuleert Stichting van het Kind de educatie van kinderen en jongeren. Het allerleukste aan dit project? Kinderen hebben niet eens door dat ze leren. Het Yalp Memoveld is namelijk een hypermodern en interactief speeltoestel waarbij kinderen spelend leren, samenwerken en tegelijkertijd lekker in beweging komen. Stichting van het Kind heeft inmiddels een Yalp Memoveld mogelijk gemaakt op het schoolplein van Noorderlicht. Naar verwachting verschijnt in 2020 het tweede Yalp Memoveld van Stichting van het Kind.

Opening schoolpleinen Noorderlicht en Heuvelrug College

Projecten die het verschil maken

Stichting van het Kind initieert concrete, innovatieve projecten bij u in de buurt. U kiest in welk project u graag investeert en in welke regio uw donatie ingezet wordt. De projecten helpen de kinderen om een betere toekomst op te bouwen en zorgen ervoor dat zij zich weer even kind kunnen voelen. De kinderen beslissen mee over de projecten, zodat we precies weten waar ze behoefte aan hebben. Het zijn stuk voor stuk projecten die een belangrijk verschil maken voor de kinderen. Daarnaast voeren wij voorlichting- en bewustwordingscampagnes uit en vragen wij aandacht voor deze problematiek bij het Nederlands publiek, met als doel minder plaatsingen in leefgroepen en meer plaatsingen in gezinshuizen en pleeggezinnen.

Doneer nu