De toekomst is onzeker voor kinderen in een tehuis. Als ze 18 jaar zijn, stopt de financiering vanuit de overheid en moeten de jongeren het zelf zien te redden. Veel jongeren zijn daar door hun bewogen en vaak traumatische verleden echter nog niet aan toe. Daardoor belanden ze vaak in de problemen: ze hebben bijvoorbeeld moeite met het vinden van een baan, waardoor ze de huur niet meer kunnen betalen en in financiële moeilijkheden raken.

Stichting van het Kind laat hen niet in de kou staan. Met coaching zorgen wij ervoor dat zij hun leven weer op de rit krijgen. Bijvoorbeeld door te helpen bij het vinden van een baan en/of opleiding, woonruimte en financiële zelfredzaamheid.
Daarnaast bieden wij jongeren tijdelijk woon- en werkplekken, zodat ze goed voorbereid worden en later kunnen bouwen aan een eigen bestaan.

shutterstock_471208769gecomp.

Yalp Memoveld

Een project waarmee Stichting van het Kind spelenderwijs de vaardigheden stimuleert. Op het schoolplein van Noorderlicht prijkt een Yalp Memoveld: een hypermodern en interactief speeltoestel dat spelend leren, lichaamsbeweging en verbinding combineert en stimuleert.

Speelplezier staat centraal, maar kinderen leren spelenderwijs rekenen of werken aan vaardigheden zoals samenwerken.

Opening schoolpleinen Noorderlicht en Heuvelrug College

Projecten die het verschil maken

Stichting van het Kind initieert concrete, innovatieve projecten bij u in de buurt. U kiest in welk project u graag investeert en in welke regio uw donatie ingezet wordt. De projecten helpen de kinderen om een betere toekomst op te bouwen en zorgen ervoor dat zij zich weer even kind kunnen voelen. De kinderen beslissen mee over de projecten, zodat we precies weten waar ze behoefte aan hebben. Het zijn stuk voor stuk projecten die een belangrijk verschil maken voor de kinderen. Daarnaast voeren wij voorlichting- en bewustwordingscampagnes uit en vragen wij aandacht voor deze problematiek bij het Nederlands publiek, met als doel minder plaatsingen in leefgroepen en meer plaatsingen in gezinshuizen en pleeggezinnen.

Doneer nu