klein meisje in het klimrek

Stichting van het Kind en Aviva Solutions slaan de handen ineen

Jongeren denken mee over sponsorproject

Stichting van het Kind en Aviva Solutions slaan de handen ineen om speciale sporttoestellen mogelijk te maken voor een tehuis in Alphen aan den Rijn.

Aviva Solutions uit Koudekerk aan den Rijn wilde met hun bedrijf graag iets betekenen voor de jeugd en kwam in contact met Stichting van het Kind. In overleg werd er gekozen voor een sponsorproject om de jeugdzorg in Alphen te ondersteunen.

Mark Groothuizen, mede-oprichter Aviva Solutions: “In het kader van ons tienjarig jubileum dit jaar, wilden we graag uitdelen. Alleen liever dan in de vorm van een cadeau, wilden we uitdelen door ons te verbinden aan een goed doel om de wereld weer een beetje beter te maken. De reden dat Aviva Solutions voor Stichting van het Kind heeft gekozen, is deels omdat de Stichting zich richt op kwetsbare kinderen in tehuizen waarbij we een project vonden specifiek gericht op kinderen uit onze buurt (Alphen aan den Rijn). En deels door hun focus op de rol van sporten en beweging en het positieve effect daarvan op de leefomgeving van de kinderen. We zien uit naar een vruchtbare samenwerking de komende tijd!”

Bedacht voor en door jongeren
Het mooie aan deze sponsoring is dat de jeugd nauw betrokken is geweest bij de besteding van de donatie. De jongerenraad kwam zelf met het voorstel voor de aanschaf van een aantal bijzondere sporttoestellen, zogeheten Freerun toestellen.

Door deze aanpak zijn de jongeren ontzettend betrokken bij het hele project. Er wordt naar hen geluisterd, ze leren overleggen als groep en ontdekken hoe ze met zijn allen een beslissing kunnen nemen. Dit draagt enorm bij aan hun zelfvertrouwen en algehele ontwikkeling. Bovendien zijn ze hiermee ook mede-eigenaar van de spullen, wat er weer voor zorgt dat er nog eens extra zorgvuldig mee wordt omgegaan.

Freerunnen: wat is dat eigenlijk?
En voor wie zich afvraagt wat dat freerunning nu eigenlijk inhoudt: bij deze sport verplaats je je van A naar B, waarbij je onderweg allerlei obstakels trotseert. Freerunning sluit helemaal aan op de belevingswereld van de jeugd en komt dagelijks in televisieprogramma’s voorbij. Kenmerkend voor deze sport is dat ieder kind zich op zijn eigen manier en niveau kan bewegen. Je kunt met de freerun toestellen verschillende leeftijdscategorieën bedienen.

De jongeren leren hun lichaam en grenzen kennen en ontdekken spelenderwijs ook hoe ze de lat voor zichzelf steeds een tandje hoger kunnen leggen. Een vaardigheid die hen niet alleen op het sportveld van pas komt, maar ook daarbuiten.

Maak het verschil
Om meer van dit soort projecten te kunnen blijven realiseren hebben we uw hulp hard nodig. Met uw bedrijf kunt u het verschil maken voor onze jongeren. Ontdek op onze bedrijvenpagina hoe dat in zijn werk gaat.