Stichting van het Kind en Bouwcenter Nederland maken droom Kop van Deelen waar

Een langgekoesterde wens van de jonge bewoners van Kop van Deelen ging in vervulling. Dankzij een prachtige donatie van Bouwcenter Nederland kon Stichting van het Kind de jeugdzorginstelling verrassen met een spiksplinternieuwe sportkooi. En dat was hard nodig.

Dat de nieuwe sportkooi heel erg welkom is, bleek wel tijdens de officiële ingebruikname op 20 november. Leerlingen, groepsleiders en docenten stonden te springen om hun kunsten te mogen vertonen in de kooi. Dat kwam goed uit, want tijdens de clinic van oud-Nederlands Kampioen panna knock-out Mohamed Boutaka mocht iedereen meteen aan de bak. Ondanks de koude dag speelde iedereen zich al snel warm. Een prachtige manier om de sportkooi in te wijden!

Van balletje trappen tot chillen

Kop van Deelen is een gesloten jeugdzorginstelling. Dat betekent dat de kinderen en jongeren die er wonen het terrein niet mogen verlaten. Maar hoe breng je je pauzes, vrije middagen en weekends door als er niets te beleven is? Met de komst van de sportkooi kunnen de jongeren zich weer vermaken, lekker buiten zijn, stoom afblazen en uitrazen. Of ze nu een balletje trappen, een potje basketbal spelen, klauteren of gewoon even willen chillen. De sportkooi is veilig en robuust, en biedt zo talloze leuke mogelijkheden voor jong en oud, zodat zowel de kinderen als de jongeren er veel plezier van zullen beleven.

Bouwcenter Nederland bedankt!

Van een plein met een wat troosteloze aanblik tot een plek waar kinderen en jongeren met plezier hun pauzes en vrije tijd doorbrengen: het was Stichting van het Kind niet gelukt zonder de hulp van Bouwcenter Nederland. Bouwcenter Nederland is een trouwe supporter van Stichting van het Kind. Zij hebben hun steun aan de stichting voor twee jaar vastgelegd en maakten eerder ook al pannakooien mogelijk bij instellingen voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. Wij zijn Bouwcenter Nederland heel dankbaar voor deze steun!

Ook helpen?

Werk je bij een organisatie die iets moois voor kinderen wil betekenen? Dat kan op allerlei manieren! Ook als betrokken mens kunt u veel doen om het leven van kinderen die niet meer thuis kunnen wonen wat mooier te maken.

Opening4Opening1