foto cheque opbrengst lisse

Opbrengst ruim € 3.200,- van de collecte in Lisse!

Tijdens de collecteweek van 25 t/m 30 augustus in Lisse haalde Stichting van het Kind € 3.210,76 op. Lissenaren voelen zich betrokken bij kinderen die in tehuizen wonen en doneerden massaal aan de collectanten.
Het opgehaalde geld gaat naar kinderen in tehuizen in de bollenstreek en wordt gebruikt voor drie hoofdprojecten die samen met de kinderen zijn gekozen:

Sportproject
‘Het Sportproject’ richt zich op het aanbieden van sportmateriaal en workshops. Tehuizen beschikken nauwelijks over sportmateriaal en kinderen kunnen niet lid worden van een sportvereniging.

Zeeboerderij
‘De Zeeboerderij’ is een weekend- en vakantieopvang voor kinderen die geen ouders of familie hebben die hen kunnen opvangen. Op de Zeeboerderij kunnen kinderen gewoon weer even kind zijn. En er wordt gewerkt aan een sociaal netwerk rondom kinderen.

WIJ-magazine
In het ‘WIJ-magazine’ wordt beschreven hoe het is om in een tehuis te wonen. Dit magazine wordt voor en door kinderen gemaakt. Kinderen geven elkaar en de groepsleiding tips en adviezen.

Stichting van het Kind wilt iedereen in Lisse bedanken die een bijdrage heeft geleverd aan de kinderen en natuurlijk de collectanten voor hun inzet.

Niemand aan de deur gehad maar u wilt graag doneren?
Inwoners van Lisse die geen collectant aan de deur hebben gehad en Stichting van het Kind alsnog willen helpen, kunnen geld overmaken op: Rabobank: NL29 RABO 0172418003.

Foto collecte Lisse website