Na een lange dag in de schoolbanken lekker voetballen of basketballen met vrienden, of veilig langs de waterkant kunnen spelen met je zwemdiploma’s op zak: voor kinderen die wegens omstandigheden niet thuis kunnen wonen is sporten niet vanzelfsprekend. Er is niet genoeg geld voor een lidmaatschap bij een vereniging, en zelfs een voetbal is een zeldzame luxe in een tehuis.

Stichting van het Kind zorgt er met kleine, doelgerichte acties voor dat zo veel mogelijk kinderen weer in beweging komen. Bijvoorbeeld door het samenstellen van sportpakketten: de kinderen kiezen samen welke sport zij het leukst vinden, en Stichting van het Kind zorgt voor de benodigde materialen. Een ander mooi sportief project is het Sportstadion, waar 180 kinderen uit een tehuis in Alphen aan den Rijn sinds april dit jaar naar hartenlust kunnen sporten.

Sportpakketten en workshops

Stichting van het Kind benadert lokale sportverenigingen om op structurele basis workshops te verzorgen voor kinderen in tehuizen. Ook zorgen we ervoor dat kinderen hun A- en B-zwemdiploma kunnen halen en stellen we sportpakketten beschikbaar. Wordt het hockey, volleybal of voetbal? Dat bepalen de kinderen zelf. Ze interviewen elkaar en ontdekken zo aan welke materialen het meeste behoefte is. Wij zorgen er vervolgens voor dat er een mooi sportpakket samengesteld wordt.

Sportproject in beeld

Sportstadion

Alphen aan den Rijn

In 2016 is het eerste sportstadion van Stichting van het Kind geopend bij jeugdzorginstelling Horizon.

Pannakooi 't Anker

Harreveld

In 2018 heeft Stichting van het Kind de eerste pannakooi mogelijk gemaakt bij de locatie van Horizon in Harreveld.

Pannakooi de Hoenderloo Groep

Hoenderloo

Bouwcenter Nederland heeft een pannakooi gesponsord bij jeugdzorginstelling de Hoenderloo Groep.

Pannakooi Intermetzo Almelo

Almelo

De Afdeling van de Meestergraad heeft een pannakooi mogelijk gemaakt bij Intermetzo in Almelo ter ere van hun 200-jarig bestaan.

Pannakooi Intermetzo Almere

Almere

De Afdeling van de Meestergraad heeft een pannakooi mogelijk gemaakt bij Intermetzo in Almere ter ere van hun 200-jarig bestaan.

Pannakooi Mutsaersstichting Venlo

Venlo

De Afdeling van de Meestergraad heeft een pannakooi mogelijk gemaakt bij de Mutsaersstichting in Venlo ter ere van hun 200-jarig bestaan.

Pannakooi Pactum Lochem

Lochem

Stichting van het Kind heeft in januari 2019 een pannakooi mogelijk gemaakt op het terrein van jeugdzorginstelling Pactum in Lochem.

Pannakooi Leidse Buitenschool

Katwijk

De Ronde Tafel Katwijk/Noordwijk en Stichting van het Kind hebben een pannakooi mogelijk gemaakt op het terrein van de Leidse Buitenschool.

Pannakooi Combinatie Jeugdzorg Veldhoven

Veldhoven

Bouwcenter Nederland heeft een pannakooi mogelijk gemaakt bij jeugdzorginstelling de Locht in Veldhoven.

Calisthenicsplein Horizon

Alphen aan den Rijn

Aviva Solutions heeft samen met Stichting van het Kind een calisthenicsplein mogelijk gemaakt bij Horizon Alphen aan den Rijn. De jongeren maken dagelijks gebruik van de toestellen.

Pannakooi VSO Heuvelrug college

Zeist

Kiwanis Zeist heeft door middel van een chocoladeletteractie een pannakooi mogelijk kunnen maken voor VSO Heuvelrugcollege.

Stichting FRIS Voor Kinderen Sportdag Bergse Bosch

Rotterdam

Stichting van het Kind heeft in 2018 in samenwerking met FRIS een sportdag georganiseerd voor 100 kinderen in Rotterdam.

Stichting FRIS Voor Kinderen Sportdag de Beele

Voorst

Stichting van het Kind heeft in 2018 in samenwerking met FRIS een sportdag georganiseerd voor 125 kinderen in Voorst.

Stichting FRIS Voor Kinderen Sportdag Eefde

Eefde

Stichting van het Kind heeft in 2018 in samenwerking met FRIS een sportdag georganiseerd voor 100 kinderen in Eefde.

Projecten die het verschil maken

Stichting van het Kind initieert concrete, innovatieve projecten bij u in de buurt. U kiest in welk project u graag investeert en in welke regio uw donatie ingezet wordt. De projecten helpen de kinderen om een betere toekomst op te bouwen en zorgen ervoor dat zij zich weer even kind kunnen voelen. De kinderen beslissen mee over de projecten, zodat we precies weten waar ze behoefte aan hebben. Het zijn stuk voor stuk projecten die een belangrijk verschil maken voor de kinderen. Daarnaast voeren wij voorlichting- en bewustwordingscampagnes uit en vragen wij aandacht voor deze problematiek bij het Nederlands publiek, met als doel minder plaatsingen in leefgroepen en meer plaatsingen in gezinshuizen en pleeggezinnen.

Doneer nu