drie kinderen in een treintje van de glijbaan

Stichting van het Kind verrast kinderen met vakantie

Stichting van het Kind gaat ervoor: wij gaan zo veel mogelijk kinderen die niet meer thuis kunnen wonen een onvergetelijke vakantie bezorgen! Een dankbare taak: doordat deze kinderen maar weinig extraatjes krijgen, is het geluk gigantisch als zij horen dat ze op vakantie gaan. En dat is niet het enige effect.

Terwijl de meeste kinderen reikhalzend naar de vakantie uitzien, zijn kinderen die niet meer thuis kunnen wonen een stuk minder enthousiast. Voor hen betekent vakantietijd een lange periode op de groep zitten, zonder leuke uitjes of afleiding. Stichting van het Kind brengt daar verandering in. Nu al kunnen we 100 kinderen die niet meer thuis kunnen wonen een week laten genieten in een vakantiepark in Overijssel. Ook maken we voor verschillende groepen een vakantie mogelijk bij Roompot vakantieparken.

Herinneringen voor het leven

Het effect van een week vakantie strekt veel verder dan die week alleen. Er gaan maanden voorpret aan vooraf en tijdens de vakantie maken de kinderen herinneringen voor het leven. Ook verbetert de groepssfeer aanzienlijk: een groot verschil met kinderen die noodgedwongen de hele vakantieperiode op de groep moeten blijven. Verder is het ‘gewoon meedoen’ van onschatbare waarde voor de kinderen om hun plek in de maatschappij te vinden. Zo komen zij tijdens de vakantie in contact met kinderen van buiten hun tehuis of instelling. En op school hebben zij nu iets leuks te vertellen, in plaats van dat zij alleen de leuke verhalen van anderen kunnen aanhoren.

Zo veel mogelijk kinderen verrassen

Dankzij onze donateurs kunnen wij al een flink aantal kinderen verrassen met een vakantie. Helpt u ons om voor nog meer kinderen het verschil te maken? Dat kan door te doneren aan ons project ‘de Zeeboerderij’. Kinderen kunnen hier spelen, stoom afblazen en nuttige workshops volgen die hen zelfstandiger maken. Bovendien vergeten ze er even hun zorgen tijdens een heerlijke vakantie. Namens de kinderen: dank u wel!