kinderen blij gemaakt met pannakooi

200 kinderen blij gemaakt met pannakooi

Buiten spelen is weer een feestje voor kinderen in jeugdzorginstelling Hoenderloo. Stichting van het Kind en Bouwcenter Nederland sloegen de handen ineen om de verouderde speelplek te upgraden met een splinternieuwe pannakooi.

Workshop van een kampioen

Onder grote belangstelling werd 22 november de pannakooi geopend. En hoe! Niemand minder dan Mo Boutaka gaf de kinderen een workshop. En wie wil het spel nou niet leren van een oud-Nederlands Kampioen panna knock-out? Het was het perfecte sportieve startsein voor nog heel veel uren panna-plezier.

Buiten spelen, belangrijk

Het buitenterrein bij de groepen was flink verouderd en nodigde niet uit tot buiten spelen. Daar komt met de pannakooi verandering in: de kinderen staan te springen om een potje voetbal met elkaar te spelen. En dat is belangrijk, want als je buiten speelt, leer je onder andere samenwerken en omgaan met emoties. Verder is sporten en buiten spelen natuurlijk ook gezond en vooral heel leuk.

Bouwcenter Nederland en Stichting van het Kind

Bij jeugdzorginstellingen is vaak weinig budget voor sport- en spelmateriaal. Stichting van het Kind vindt het belangrijk dat alle kinderen in Nederland lekker kunnen sporten en buitenspelen; ook kinderen die door omstandigheden niet meer thuis kunnen wonen. Daarom is Stichting van het Kind bijzonder verheugd met de samenwerking met Bouwcenter Nederland. Dankzij hun mooie bijdrage kunnen wij dit en volgend jaar weer veel kinderen blij maken.

Wilt u ook helpen om kinderen die niet meer thuis wonen te laten sporten en spelen? Kijk hier hoe u een sportpakket kunt sponsoren.

Publ.5publ.4