Kerstcadeau voor meisje bij de kerstboom

Warme feestmaand dankzij gulle gevers

December kan een confronterende maand zijn voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. Terwijl leeftijdsgenoten zich vermaken met familie, vrienden en cadeaus, hebben zij het vaak minder getroffen. We vinden het dan ook fantastisch om te zien hoe veel bedrijven zich ingezet hebben om er ook voor deze kinderen een geweldige feestmaand van te maken.

Hankook Nederland verraste ons met voetballen, sjaals en mutsen. Daar hebben we verschillende jeugdzorginstellingen blij mee gemaakt. Bovendien maakte het bedrijf bekend de samenwerking met Stichting van het Kind in 2019 voort te zetten.

Nike speelde voor kerstman bij jeugdzorginstelling Horizon in Alphen aan den Rijn. De kinderen en jongeren die daar wonen kregen mooie cadeaus, van een dartbord en voetbal tot make-up voor de meiden.

Smith & Nephew plc deed een prachtige donatie: een flink aantal jongeren maakt in het nieuwe jaar huiswerk op een nieuwe laptop of iPad.

Bouwcenter Nederland heeft met diverse vestigingen acties opgezet voor Stichting van het Kind en gaat dit voorzetten in 2019. Dit voorjaar plaatsen we weer een pannakooi bij een jeugdzorginstelling.

Hoogtepunten 2018

Dankzij gulle gevers kon Stichting van het Kind veel betekenen voor kinderen die door omstandigheden niet meer thuis kunnen wonen. Niet alleen in december, maar het hele jaar door. Zo openden we in 2018 drie pannakooien, werd de Survivalgids gelanceerd en organiseerden we vier FRIS Sportdagen, die ook in 2019 weer op het programma staan. Veel dank aan onze donateurs!