plaatje aangebracht in pannakooi dat Bouwcenter Nederland Stichting van het Kind steunt

Bouwcenter Nederland steunt Stichting van het Kind

“Als familiebedrijf weten we hoe belangrijk het is om op je netwerk te kunnen terugvallen”

Twee jaar mag Stichting van het Kind rekenen op de steun van Bouwcenter Nederland. Dankzij die toezegging kunnen we ook in 2019 geweldige projecten voor de kinderen waarmaken. Met als hoogtepunt de plaatsing van een nieuwe pannakooi bij een jeugdzorginstelling!

Waarom kiest Bouwcenter Nederland juist Stichting van het Kind als goed doel om te steunen? Ellis Schrijvers en Michel van Slingerland van Bouwcenter: “Iedereen wil dat het kinderen goed gaat. Als je daar als bedrijf aan kunt bijdragen, krijg je daar een heel warm gevoel van.”

Tastbaar en dichtbij

Officieel geldt het tweejarige partnership met de stichting alleen voor het servicekantoor voor van Bouwcenter, maar het enthousiasme van Stichting van het Kind werkt aanstekelijk: vestigingen door het hele land komen in actie voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. “Wij hebben 90 vestigingen. Stichting van het Kind werkt met jeugdzorginstellingen uit het hele land. Daardoor kunnen donaties ‘om de hoek’ ingezet worden. Het resultaat is heel tastbaar en dichtbij.”

Familiebedrijven

Dat Bouwcenter bestaat uit familiebedrijven, draagt ook bij aan de motivatie om zich in te zetten voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. “Wij weten hoe belangrijk het is om op je netwerk te kunnen terugvallen. Voor deze kinderen is dat niet zo vanzelfsprekend. Daarom zetten onze vestigingen graag acties op touw voor Stichting van het Kind. Bij de opening van onze vestiging HCI in Elst vroeg men bijvoorbeeld om een donatie in plaats van een cadeau. Voor het ingezamelde bedrag zijn sportzakken gekocht. En vestiging Concordia vroeg klanten tijdens de zomervakantie om een donatie voor een dagje uit voor de kinderen; dat leverde €3.000,- op voor Stichting van het Kind.”

Met eigen ogen

Bouwcenter Nederland is blij met de manier waarop het bedrijf door Stichting van het Kind betrokken wordt bij projecten. “Vorig jaar zijn we bijvoorbeeld uitgenodigd voor de opening van een pannakooi die mede door een investering van Bouwcenter mogelijk is gemaakt. Het is prachtig om met eigen ogen te zien dat zo’n relatief klein gebaar zo’n groots effect heeft.”

Wilt u met uw bedrijf ook iets betekenen voor Stichting van het Kind? We vertellen u graag meer over de mogelijkheden.