Calisthenics voor jongeren van Groot Emaus

Lekker in de buitenlucht sportief bezig zijn is iets wat de jongeren van Groot Emaus graag doen. Niet alleen om in conditie te blijven, maar ook om samen te dollen. De kids kunnen hun geluk niet op. Sinds kort is er een beweegplek ingericht met een calisthenics work-out, fitnesstoestel en stapstenen. Stichting van het Kind heeft deze toestellen mogelijk gemaakt.

Stichting van het Kind heeft de beweegplek geschonken om bij te dragen aan de ontwikkeling van de negentig jongeren die bij orthopedisch behandelcentrum Groot Emaus wonen. Deze kinderen – allen met een lichte verstandelijke beperking en soms ook gedragsproblemen – wonen hier omdat ze zijn vastgelopen, vaak vanwege een problematische thuissituatie. Bij Groot Emaus krijgen ze de aandacht en hulp die ze nodig hebben.

Meerzorg Coördinator Rebekka: ‘Wij helpen onze jongeren op velerlei gebied. Uiteraard met professionele ondersteuning en behandelingen. Daarnaast bieden wij hen de mogelijkheid om te sporten, te spelen en stoom af te blazen. Iets wat voor hen ook heel belangrijk is. Zonder Stichting van het Kind was de beweegplek nooit tot stand gekomen. Want de reguliere zorgbudgetten dekken dit soort kosten niet. We zijn Stichting van het Kind dankbaar voor deze mooie gift. Namens alle jongeren: dank je wel!”