crossfit harreveld calisthenics

Crossfit ruimte geopend bij jeugdzorglocatie Horizon Harreveld

Sector Prisma van de jeugdzorglocatie Horizon Harreveld heeft sinds kort een nieuwe Crossfit ruimte. De jongeren beschikten niet meer over een veilige fitnessruimte. Hierdoor kwam de vraag van de jongeren of Stichting van het Kind hierin iets kon betekenen. Mede dankzij de steun van een aantal vermogensfondsen konden wij in september de jongeren het mooie nieuws vertellen.

De nieuwe ruimte beschikt over verschillende onderdelen. Hierdoor kan er voor elke jongere een eigen parcours worden gemaakt. De nieuwe ruimte wordt met groot enthousiasme ontvangen door de jongeren.

Een van de speerpunten van Stichting van het Kind is dat jongeren na een lange dag in de schoolbanken lekker kunnen sporten. Met de crossfit ruimte kunnen jongeren niet alleen werken aan hun fysieke ontwikkeling maar leren zij ook omgaan met uithoudingsvermogen, emoties en sociale vaardigheden.