schermafbeelding van video sportdag Maarsbergen

Dankzij FRIS tóch Nationale Sportweek voor kinderen die niet thuis wonen

Tijdens de Nationale Sportweek maken kinderen gratis kennis met allerlei sportactiviteiten. Helaas kunnen kinderen die niet meer thuis kunnen wonen vaak niet meedoen. Stichting FRIS Voor Kinderen liet dat niet over zijn kant gaan, en organiseerde samen met Stichting van het Kind een week lang sportdagen voor deze toppers.

Wereldballen, levend tafelvoetbal, een vliegend tapijt, boogschieten en de skippyslang: het waren geen alledaagse sporten die voorbijkwamen tijdens de FRIS sportdagen. Stichting FRIS Voor Kinderen en Stichting van het Kind haalden alles uit de kast om er geslaagde dagen van te maken voor de kinderen. En dat lukte!

Dag vol verrassingen

De sportdagen vonden plaats op locaties in het hele land; in Maarsbergen, Eefde, Voorst en Alphen aan den Rijn. Naast samen sporten en spellen doen was er ook ruimte voor extra’s: zo werd er op iedere locatie samen een heerlijke lunch gegeten (ingepakt door de jongeren) of gebarbecued. De laatste dag van de sportweek dreigde even in het water te vallen, maar de jongeren lieten zich niet tegenhouden door een flinke bui. Er werd gewoon buiten levend tafelvoetbal gespeeld. Voor de rest van de spellen konden de jongeren gelukkig in de droge gymzaal terecht. Aan het einde van de leuke dag wachtte de jongeren nog een verrassing: zij werden beloond voor hun inzet met medailles en een cadeau – van sportpakketten tot een cadeaubon om samen met de groep iets leuks van te kopen.

FRIS sportdagen

Het is de tweede keer dat Stichting FRIS Voor Kinderen de FRIS sportdagen mogelijk maakt. Familiebedrijf FRIS is een van de grootste zelfstandige beheerders voor vastgoed in Nederland en is in de regio Groot-Amsterdam bekend als makelaar, beheerder, onderzoeker, taxateur en verzekeringstussenpersoon. Met Stichting FRIS Voor Kinderen organiseert het bedrijf verschillende acties om geld in te zamelen voor kwetsbare kinderen. Medewerkers van FRIS trokken zelf ook hun sportieve outfits aan om een sportdag mee te beleven.

In beweging

Veel kinderen en jongeren die niet meer thuis kunnen wonen, kunnen niet zomaar meedoen aan activiteiten buiten de instelling. Soms omdat een kind niet van het terrein af mag, soms omdat begeleiders niet genoeg uren krijgen om mee te gaan naar extra activiteiten. Daarom is Stichting van het Kind bijzonder blij met de donatie van Stichting FRIS Voor Kinderen. Dankzij deze bijdrage kan Stichting van het Kind de sportweek naar de kinderen toe brengen.
Stichting van het Kind brengt kinderen in beweging; en niet alleen tijdens de Nationale Sportweek. We zorgen er met doelgerichte acties voor dat zo veel mogelijk kinderen lekker kunnen sporten. Met een sportpakket op het eigen terrein, of gezellig bij een club. Lees meer over het sportproject en hoe u daar aan kunt bijdragen.

Video sportdag Maarsbergen