tafel met bloemen en welkomst bericht

Flower Art Museum in actie voor Stichting van het Kind

Het Flower Art museum heeft van 20 april t/m 7 juli 2019 een tentoonstelling gebaseerd op het verhaal van schrijfster Vanessa Diffenbaugh. Het Flower Art museum steunt Stichting van het Kind tijdens deze tentoonstelling door de verkoop van handgemaakte bloemen.
Vanessa heeft een traumatische jeugd gehad doordat ze vanaf haar geboorte in een kindertehuis en meerdere pleeggezinnen heeft gewoond. Hierdoor vindt zij het lastig om zich open te stellen voor iemand. Uiteindelijk komt zij in aanraking met bloemen en kan ze zich hierdoor wel uiten. Het verhaal van het boek vormt de leidraad van de tentoonstelling ‘De taal van bloemen’.
Handgemaakte bloemen
Tijdens de tentoonstelling is het mogelijk om een handgemaakte bloem te kopen. Deze bloemen zijn speciaal gemaakt door een kunstenaar en hebben ieder een eigen betekenis. Door aankoop van een handgemaakte bloem, vervaardigd door kunstenaar Bernadette Zeegers, steunen bezoekers Stichting van het Kind. Van elke verkochte bloem doneert het museum €10 aan Stichting van het Kind.
Initiatief
Naast het mogelijk maken van projecten vindt Stichting van het Kind het ook belangrijk dat er aandacht wordt besteed aan deze problematiek. Hierdoor sluit Stichting van het Kind zich graag aan bij het initiatief van het Flower Art Museum.
Adres Flower Art Museum:
Kudelstraatseweg 1