nieuwe panna kooi is gepresenteerd voor geïnteresseerde partijen

De Afdeling van de Meestergraad trakteert: pannakooi geopend in Almere

Wat een feest gisteren in Almere! De Afdeling van de Meestergraad, onderdeel van de Nederlandse Vrijmetselarij, vierde zijn 200-jarig bestaan en gaf de kinderen en jongeren die bij Intermetzo wonen een prachtig cadeau: een pannakooi bij het terrein van de instelling.
Wie jarig is, trakteert. En wie 200 jaar wordt, pakt extra groots uit, zo dachten ze bij de Afdeling van de Meestergraad. En dus stonden de jonge bewoners van Intermetzo Almere te trappelen bij de gloednieuwe pannakooi die bij hun terrein geopend werd, gesponsord door de Afdeling van de Meestergraad. Ze hoefden niet al te lang geduld te hebben: al snel oefenden ze hun pannaskills tijdens een clinic van niemand minder dan oud-Nederlands Kampioen panna knock-out Mohamed Boutaka. Aansluitend kregen de 50 aanwezigen van de Afdeling van de Meestergraad een rondleiding bij Intermetzo, waarna de dag feestelijk afgesloten werd met een hapje en een drankje.
Een pannakooi in elke provincie
Almere is dus en pannakooi rijker, maar daar blijft het niet bij. Met de donatie van de Afdeling van de Meestergraad kon Stichting van het Kind maar liefst drie pannakooien realiseren. Ook bij Intermetzo Almelo en bij de Mutsearsstichting in Venlo zijn inmiddels pannakooien geplaatst. Daarmee komt het doel van Stichting van het Kind – in elke provincie een pannakooi bij een jeugdzorginstelling – weer een stuk dichterbij.
Ontmoetingsplek
Sporten is niet vanzelfsprekend voor kinderen die wegens omstandigheden niet thuis wonen. Via het Sportproject zorgt Stichting van het Kind er met kleine, doelgerichte acties voor dat zo veel mogelijk kinderen weer in beweging komen. Helpt u mee door een sportpakket te doneren? Pannakooien brengen een extra voordeel met zich mee. Bij de pannakooien die Stichting van het Kind eerder al plaatste, blijkt dat de pannakooien ook dienst doen als ontmoetingsplek. Zo komen kinderen en jongeren die in een instelling wonen weer in contact met andere jongeren in de wijk. Zo doen ze sociale contacten op waar zij de rest van hun leven plezier van hebben.
Wilt u met uw organisatie ook het verschil maken voor deze kinderen en jongeren? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden
[slideshow_deploy id=’4877′]