filmbon bol.com bon papieren knuffel

Honderden kinderen ontvangen ‘Papieren Knuffel’ met open armen

Honderden kinderen binnen jeugdzorg kregen afgelopen weken een ‘Papieren Knuffel’ van Stichting van het Kind. De Papieren Knuffel bestaat uit een Pathé Thuis-cadeaubon, Bol.com-cadeaubon en een wenskaart met postzegel. De actie blijkt een schot in de roos: we krijgen hartverwarmende reacties van de kinderen die zich gesteund en gezien voelen.

Zware periode

Kinderen die niet meer thuis kunnen wonen hebben het extra zwaar deze periode. Wanneer je vaste ritme bij je jeugdzorglocatie wegvalt door het coronavirus, is dat voor veel kinderen lastig. De kinderen volgen momenteel thuisonderwijs bij hun leefgroep of gezinshuis. Dit vergt veel discipline van de kinderen. Zonder bezoek aan familie, vrienden en zonder contact met klasgenoten slaat de verveling en eenzaamheid toe.

Samen film kijken

De Papieren Knuffel wordt dan ook met open armen ontvangen. De bonnen van Pathé Thuis worden gebruikt om gezellig met de groep samen naar een film te kijken. Met de Bol.com-bonnen kopen de kinderen iets waarmee ze hun zelfredzaamheid bevorderen. De wenskaarten met postzegels worden massaal verstuurd naar vrienden of familieleden die de kinderen moeten missen door de maatregelen die getroffen zijn om het coronavirus onder controle te houden.

Honderd lichtpuntjes

Stichting van het Kind verraste al kinderen in de regio’s Nijmegen, Maarsbergen, Almere, Driebergen en Zeist. Binnenkort vinden nóg eens 100 kinderen een envelop op de deurmat. Dit kunnen we mogelijk maken dankzij donateurs en fondsen. Wil jij in deze moeilijke periode een lichtpuntje zijn voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen? Geef deze kinderen een Papieren Knuffel door deze actie te steunen. Zo kunnen we zo veel mogelijk kinderen laten voelen dat ze er niet alleen voor staan.