kinderen in een huddle - armen over elkaar schouders

Jaarverslag 2019: een jaar van vruchten plukken

Het nieuwe jaarverslag van Stichting van het Kind is gepubliceerd. In het jaarverslag blikken we terug op 2019. Dat doen we met veel plezier, want het afgelopen jaar bracht ons veel goeds. Met als hoogtepunt de toekenning van het CBF-keurmerk, waardoor Stichting van het Kind zich een Erkend Goed Doel mag noemen.

Organisatorische mijlpalen

Na jaren van investeren in het professionaliseren van de stichting plukken wij – en dus de kinderen – nu de vruchten. Naast de erkenning door het CBF zijn organisatorische mijlpalen ons nieuwe kantoor, een callcenter in eigen beheer en ons eigen team met wervers op straat. Natuurlijk dienen al deze ontwikkelingen maar één doel: steeds meer kinderen helpen die niet meer thuis kunnen wonen. Door ervoor te zorgen dat zij weer kunnen sporten, ontspannen en meedoen in de samenleving. Ook heeft de stichting zich ingezet voor het werven van pleegouders.

Hoogtepunten 2019

Een paar hoogtepunten uit 2019:

• Plaatsing van 9 pannakooien en een groot sportveld bij verschillende jeugdzorglocaties
  • Mogelijk maken van zwemlessen waarmee tientallen zwemdiploma’s behaald zijn
  • Het organiseren van 4 FRIS sportdagen bij jeugdzorglocaties
  • Doorverwijzen van tientallen potentiële pleegouders naar pleegzorgorganisaties
  • Mede mogelijk maken van ‘Stay Connected’: bijeenkomsten voor jongeren vanaf 18 jaar die er alleen voor staan

Donateurs bedankt!

Stichting van het Kind kijkt terug op een goed 2019 waarin we het leven van veel kinderen die niet meer thuis kunnen wonen een stukje mooier konden maken. Dat had niet gekund zonder de steun van onze donateurs. Namens de kinderen: bedankt!

Jaarverslag downloaden

Wil je meer weten over onze ontwikkelingen en bestedingen in 2019? Download hier het jaarverslag van Stichting van het Kind.