kind zwemt glimlachend naar de camera

In actie voor zwemlessen

Een lange zomervakantie en hoge temperaturen: dat betekent waterpret! Tenminste, als je je zwemdiploma hebt. Kinderen die niet meer thuis kunnen wonen, hebben dat geluk vaak niet. Zwemlessen zijn simpelweg te duur.

Dat is niet alleen heel sneu voor de kinderen die niet met hun leeftijdsgenootjes mee kunnen om een dag te zwemmen, maar is bovendien levensgevaarlijk in ons waterrijke land. Daarom komt Stichting van het Kind komt in actie: wij maken voor zo veel mogelijk kinderen zwemlessen mogelijk. Dat kunnen we niet alleen. Helpt u mee?

Geen geld

U kunt zowel een eenmalige als maandelijkse donatie doen. Met een donatie helpt u een kind dat niet meer thuis kan wonen. Dat kan een kind zijn dat door omstandigheden in een instelling moet wonen, maar ook een kind dat op een geheime locatie bij pleegouders woont. Het budget dat voor deze kinderen beschikbaar is, is krap. Zwemlessen vallen onder de extra’s waar vaak geen geld voor is. Stichting van het Kind helpt kinderen die niet meer thuis kunnen wonen met concrete acties, zoals lidmaatschappen voor verenigingen en sportmaterialen. Stichting van het Kind heeft goed contact met de kinderen om zo steeds op de hoogte te zijn van waar zij het meeste behoefte aan hebben.