blond meisje steekt twee duimen op

Ons jaar in cijfers: jaarrekening 2016

Een onbezorgde jeugd voor álle kinderen in Nederland, en betere kansen op een mooie toekomst: dat was ook in 2016 de inzet van Stichting van het Kind. Met resultaat. Duizenden kinderen en jongeren die niet meer thuis kunnen wonen, kregen afgelopen jaar hulp van Stichting van het Kind.

In 2016 ondersteunden we met het project Meedoen in de Samenleving ruim 1000 jongeren bij het vinden van een baan en/of opleiding, woonruimte en financiële zelfredzaamheid. We brachten ruim 4500 kinderen weer in beweging door sportpakketten te doneren en lidmaatschappen van sportverenigingen te sponsoren. Tientallen kinderen vierden een week vakantie op de Zeeboerderij en ongeveer 300 kinderen genoten van een vakantie bij Roompot Vakanties, waarmee we een samenwerking aangingen. Meer dan 150 kinderen vergaten hun zorgen even tijdens een gezellige dag in een attractiepark, in samenwerking met Duinrell. Tot slot openden we vlak bij een instelling in Alphen aan den Rijn een sportstadion, waar de kinderen naar hartenlust kunnen sporten.

Jaarrekening downloaden

Stichting van het Kind bedankt alle donateurs die dit mede mogelijk hebben gemaakt! Benieuwd naar alle cijfers van 2016? Download hier onze jaarrekening. Daarin leest u ook hoe Stichting van het Kind zich verder professionaliseert en wat onze doelen voor 2017 zijn.