opening calestatics park stichting van het kind

Buitensporten naar hartenlust dankzij Aviva Solutions en Stichting van het Kind

Jongeren kunnen zich voortaan naar hartenlust uitleven op de sporttoestellen die zijn geplaatst bij Stichting Horizon in Alphen aan den Rijn. Op dinsdag 9 mei is het door Stichting van het Kind & Aviva Solutions gesponsorde calisthenics sportplein officieel geopend!

Het idee voor het calisthenicsplein kwam van de jongeren zelf. Zij mochten namelijk zelf meedenken over de bijdrage die Aviva Solutions deed in het kader van hun 10-jarig jubileum & de donatie van Stichting van het Kind. En dat levert dan ook een dolenthousiaste groep jongeren op, die zin hebben om met de toestellen aan de slag te gaan.

Stichting van het Kind was gelijk enthousiast toen Aviva Solutions met een idee kwam om samen de krachten te bundelen en een mooi calisthenicsplein mogelijk te maken. Sacha van Veen, directeur bij Stichting van het Kind: “Een van de speerpunten van Stichting van het Kind is dat jongeren na een lange dag in de schoolbanken lekker kunnen sporten. Met dit calisthenicsplein kunnen jongeren niet alleen werken aan hun fysieke ontwikkeling maar leren zij ook omgaan met uithoudingsvermogen, emoties en sociale vaardigheden.” Het calisthenicsplein is naast het eerder gerealiseerde sportstadion een mooie toevoeging om jongeren van Horizon Alphen aan den Rijn enthousiast te maken om te bewegen. De jongeren van Horizon en uit de omliggende woonwijk sporten met elkaar in het sportstadion waardoor zij integreren in de maatschappij en hun sociale netwerk uitbreiden.

Aviva Solutions is een organisatie met een groot sociaal hart, voor de eigen medewerkers maar ook daarbuiten. Eerder sponsorden zij waterprojecten in Afrika en beklimmingen tijdens Alpe d’Huzes. “Ons jubileum vonden wij een mooi moment om ons hart te laten spreken voor jongeren in onze omgeving. Als full service internetbureau en ICT-partner weten wij als geen ander dat de jeugd de toekomst heeft, daarom kozen we voor de verbintenis met Stichting van het Kind en een project waarbij we de leefomgeving van jongeren verbeteren bij Stichting Horizon in Alphen aan den Rijn. Om hen te helpen op een manier die ertoe doet, vonden we het belangrijk om behoeften van de kinderen als uitgangspunt te nemen. We zijn blij dat we de jongeren op deze manier – samen met Stichting van het Kind – zo goed hebben kunnen helpen,” aldus Mark Groothuizen van Aviva Solutions.

Bij de opening waren alle jongeren aanwezig die bij de instelling wonen of daar begeleiding krijgen. Tijdens de feestelijke opening was een live demonstratie te zien van verschillende oefeningen die mogelijk zijn op de toestellen. Die kunnen de kinderen samen doen of als een individuele work-out.

We zijn blij dat we kinderen op deze manier zo goed hebben kunnen helpen.

Stichting van het Kind-013