opbouw van een voetbalkooi

Multi-sportkooi krijgt steeds meer gestalte

De kinderen die in het tehuis in Alphen aan den Rijn wonen, tellen de dagen af. Nog zo’n drie weken, en dan is de multi-sportkooi vlak bij hun huis af. Er wordt al hard aan gewerkt en de contouren zijn al zichtbaar.

Nog even geduld…

Lid worden van een sportvereniging is voor de meeste kinderen in een tehuis geen optie. Zelfs het aanschaffen van eenvoudige sportmaterialen is voor veel tehuizen al te kostbaar door de bezuinigingen. Stichting van het Kind vindt het belangrijk dat alle kinderen kunnen sporten, en zette zich daarom in voor de realisatie van een sportstadion bij een tehuis in Alphen aan den Rijn. Dankzij de giften van sponsors kunnen 180 kinderen straks naar hartenlust voetballen, basketballen, volleyballen, hockeyen, handballen, badmintonnen en tennissen. De kinderen zitten al te springen, maar moeten nog éven geduld hebben: vanaf eind april kunnen ze zich helemaal uitleven in hun splinternieuwe sportstadion.