lachende kinderen in een huddle

Nationale Sportweek – óók voor kinderen in een jeugdzorginstelling

Tijdens de Nationale Sportweek (15 tot en met 29 september) kunnen alle kinderen in Nederland gratis kennismaken met allerlei vormen van sport. Bíjna alle kinderen… Want kinderen die niet meer thuis kunnen wonen, vallen vaak buiten de boot. Stichting van het Kind brengt daar samen met Stichting FRIS Voor Kinderen verandering in!

Een kind in een jeugdzorginstelling kan meestal niet zomaar meedoen aan activiteiten buiten de instelling. Omdat het kind niet van het terrein af mag, of omdat er begeleiding nodig is en begeleiders niet genoeg uren hebben voor extra activiteiten. Stichting van het Kind wil graag dat ook deze kinderen kunnen aanhaken bij het mooie initiatief van NOC*NSF, en verzorgt daarom samen met Stichting FRIS Voor Kinderen een avontuurlijke sportdag voor 500 kinderen.

Adventure

Kinderen van vier jeugdzorginstellingen staat een sportieve en spannende adventure middag te wachten. Slim denken, behendigheid, snelheid, kracht: tijdens de Expeditie-Robinsonachtige spellen en puzzels halen de kinderen alles uit de kast. Een professionele organisatie zorgt voor een spectaculair sportevenement waar de kinderen nog lang over zullen napraten. Eén ding staat vast: de adventure middag lijkt in niets op een gewone gymles. Stichting van het Kind kan deze middag alleen organiseren dankzij de enthousiaste betrokkenheid van Stichting FRIS Voor Kinderen. FRIS zamelde geld in tijdens de Provada-borrel en deed een fantastische donatie van €7.500.

Niet vergeten

Sporten is goed voor alle kinderen: bewegen is gezond en samen sporten is leuk en leerzaam. Voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen, heeft sporten nóg een belangrijk effect: het zorgt voor de broodnodige ontlading. Daarom brengt Stichting van het Kind met kleine, doelgerichte acties zo veel mogelijk kinderen weer in beweging. Ook geeft Stichting van het Kind een belangrijke boodschap aan de kinderen door de adventure middagen tijdens de Nationale Sportweek te organiseren: we zien jullie en jullie worden niet vergeten.