handen verf smiley vingers

Positieve reacties op bijlessen tijdens thuisonderwijs: wordt vervolgd!

Door de sluiting van de scholen dreigde een leerachterstand voor kinderen die niet thuis kunnen wonen. Met hulp van verschillende fondsen en bedrijven zorgde Stichting van het Kind voor extra begeleiding bij het thuisonderwijs. Wij willen de Rabobank, Facilicom Foundation, Mplooi Foundation, ASML, Heutink Foundation en Fonds perspectief hartelijk danken voor hun fantastische bijdrage. Dankzij deze bijlessen konden grote leerachterstanden voorkomen worden. De begeleiding werd zelfs zo goed ontvangen, dat dit project een vervolg krijgt.

Complexe puzzel

Het thuisonderwijs bracht voor reguliere gezinnen al de nodige uitdagingen mee. Maar voor gezinshuizen, jeugdzorglocaties en pleeggezinnen was de puzzel nog een stuk complexer. Dat zorgde voor veel druk op de begeleiding van kinderen die niet thuis kunnen wonen. Stichting van het Kind ontving dan ook veel aanvragen voor extra hulp. We zijn blij dat we met bijdragen van fondsen en bedrijven voor wat ademruimte konden zorgen.

Bijles blijft

Inmiddels zijn de maatregelen versoepeld en kunnen de kinderen weer naar school. Maar dat betekent niet het einde van de bijlessen. De extra begeleiding deed veel kinderen erg goed. Daarom heeft Stichting van het Kind besloten om op structurele basis bijles mogelijk te maken en dit project verder uit te breiden over verschillende locaties. Zo kunnen alle kinderen die dat nodig hebben bijles krijgen om leerachterstanden te voorkomen of weg te werken, óók als de budgetten klein zijn.

Wil je ook een bijdrage leveren? Word donateur van Stichting van het Kind. Wij zijn een Erkend Goed Doel.