Stichting van het Kind Zomertour

Stichting van het Kind Zomertour 2022

Groot feest bij drie jeugdzorglocaties: vorige week beleefden zij de Stichting van het Kind Zomertour! Een evenement vol actie en muziek waar de kinderen weken naar uitkeken en nog lang van zullen nagenieten.

Zomervakantie

Het is de tweede keer dat Stichting van het Kind de Zomertour organiseert. Uit gesprekken met kinderen en jongeren die bij jeugdzorglocaties verblijven, bleek dat de zomervakantie voor hen vaak erg lang duurt. Zonder vakantieplannen of uitstapjes is er weinig te beleven voor ze. Met de Zomertour brengt Stichting van het Kind daar verandering in. Voor iedereen was er iets leuks te doen, onder begeleiding van bevlogen professionals.

Records

Op het programma stonden workshops freerunnen, beatboxen met RudeBeats, pannavoetbal en breakdance. Ook leefden de kinderen zich uit op de populaire stormbaan en renden ze zo hard mogelijk langs de snelheidsmeter. Ze lieten zich niet tegenhouden door de hoge temperaturen en er werden zelfs records verbroken op de 31 meter lange stormbaan van Stichting van het Kind. Gelukkig was er alle tijd om bij te komen en elkaar te vertellen over de prestaties tijdens de gezellig gezamenlijke lunch.

Geïnspireerd

Tijdens de Stichting van het Kind Zomertour bloeiden de kinderen en jongeren zichtbaar op. En dat niet alleen, het was duidelijk merkbaar dat zij geïnspireerd werden door de artiesten die de workshops verzorgden. Er ontstonden mooie momenten die voor Stichting van het Kind glashelder maakten: volgend jaar weer een Zomertour!

Help mee

Vind jij het net als wij belangrijk dat ook kinderen die niet meer thuis kunnen wonen een leuke zomervakantie hebben? Steun Stichting van het Kind door donateur te worden.