Zes kinderen bij een schommel versierd met bloemen en planten

1.000 kinderen verrast met dag attractiepark

Stichting van het Kind maakt deze zomer 1.000 kinderen die niet meer thuis kunnen wonen blij met kaartjes voor een attractiepark. De kinderen verblijven bij jeugdzorglocaties door het hele land en hebben zo iets om naar uit te kijken deze vakantie.

Attractieparken

Bijna alle jeugdzorgorganisaties in Nederland kregen attractieparktickets aangeboden door Stichting van het Kind. Van Maastricht tot Amsterdam is er enthousiast op gereageerd. Het gaat om kaartjes voor Walibi, Toverland, Duinrell, Drievliet, Slagharen en De Efteling. Parken verspreid door het land, zodat er voor elke locatie wel een optie in de buurt is.

Extraatje

Veel kinderen die bij een jeugdzorglocatie wonen, kunnen tijdens vakantie niet terecht bij familie. Budget voor leuke extraatjes is er nauwelijks. Stichting van het Kind vindt het belangrijk dat ook deze kinderen iets hebben om naar uit te kijken in de zomer, en dat ook zij na de vakantie iets leuks te vertellen hebben tegen hun leeftijdsgenootjes. Daarbij verbeteren deze uitjes de sfeer op de groep aanzienlijk. Alle reden dus om zo veel mogelijk kinderen een opkikker te bezorgen!

Veerkracht

De kinderen voor wie Stichting van het Kind zich inzet, hebben vaak al veel meegemaakt. Hun veerkracht is bewonderenswaardig. Met het project Samen Eropuit wil Stichting van het Kind zo veel mogelijk van deze kinderen trakteren op een leuk, onbezorgd dagje uit. Wil je ons helpen om deze kinderen de lichtpuntjes te bezorgen die ze verdienen? Dat kan door hier een bijdrage te doen. Dankjewel!