Stichting van het Kind voetbal

Stichting van het Kind Sutu Tour

Een wedstrijdje om te testen wie het beste kan richten en nog veel meer spellen met een bal: met de interactieve voetbalmuur Sutu wordt het ouderwets dringen voor een potje muurtje trap. Stichting van het Kind organiseert een competitie en neemt de Sutu deze zomer mee op tour langs vijf verschillende jeugdzorglocaties.

Records breken

Een week lang kan elke locatie de Sutu uitproberen. De voetbalmuur houdt bij welke prestaties er geboekt worden met de verschillende games en hoe veel uren spelplezier de kinderen beleven. Een mooie uitdaging om zo veel mogelijk records te breken en een competitie met elkaar te organiseren! En een leuke activiteit in de zomervakantie. Want die duurt voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen vaak wel erg lang. Stichting van het Kind hoopt zo een leuk extraatje te bieden aan deze kinderen en ze tegelijkertijd weer volop in beweging te brengen.

Toekomst

De Sutu Tour wordt mogelijk gemaakt door Stichting van het Kind in samenwerking met Yalp. Yalp is onder andere de organisatie achter de Memovelden, tafeltennistafels en de Fono (dj-tafel) die de stichting bij verschillende jeugdzorglocaties en gezinshuizen geplaatst heeft. Als uit de Sutu Tour blijkt dat de interactieve voetbalmuur ook zo populair is, overweegt Stichting van het Kind dit spel in de toekomst ook permanent mogelijk te maken voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen.