ping pong tafel wit blauw oranje schuur

19 tafeltennistafels cadeau: Stichting van het Kind verrast kleinere jeugdzorglocaties en gezinshuizen

Nu er bij 25 jeugdzorglocaties in Nederland een pannakooi staat, heeft Stichting van het Kind een nieuw doel: nog vóór de kerst 19 tafeltennistafels mogelijk maken voor gezinshuizen en kleinere jeugdzorglocaties in heel Nederland.

Prachtig alternatief

Bij Stichting van het Kind zijn we er voor alle kinderen die door omstandigheden niet thuis kunnen wonen. Een van de manieren waarop we dat doen, is door kinderen lekker te laten sporten. Bij grotere jeugdzorglocaties plaatsen we bijvoorbeeld pannakooien en calisthenicstoestellen. Die zijn voor kleinere locaties en gezinshuizen niet zo geschikt. De tafeltennistafels zijn een prachtig alternatief, waar de kinderen heel lang plezier van hebben.

Uniek project

Het idee om tafeltennistafels te realiseren kwam niet uit de lucht vallen. Daar gingen gesprekken met met onder andere kinderen aan vooraf. In samenwerking met Yalp, een expert in het ontwikkelen van sport- en speeltoestellen, lieten we vervolgens een unieke tafeltennistafel ontwikkelen. Deze tafel wordt buiten gemonteerd en kan tegen een stootje. Op de tafeltennistafel prijkt onze slogan: ‘sprong naar de toekomst’.

Leuk, gezond en leerzaam

Dat tafeltennissen leuk en gezond is, wisten we al. Maar er zitten nog veel meer voordelen aan het beoefenen van deze sport. Zo leren kinderen beter omgaan met emoties door winst en verlies te ervaren. Ook samenspelen is een belangrijke vaardigheid die ze verbeteren met een potje tafeltennis. Het spelletje ‘rond de tafel’ is goed om te leren samenwerken en voor de sociale vaardigheden van de kinderen.

Wij hopen dat de kinderen heel veel plezier zullen beleven aan hun speciaal ontworpen tafeltennistafels!