efteling boom paddestoel kinderen

Samen Eropuit met gezinshuizen: naar de Efteling

Over de kop in de Vogel Rok, wegdromen in het Sprookjesbos en de ultieme adrenalinekick ervaren in Baron 1898: 150 kinderen, jongeren en gezinsouders beleefden een spectaculaire dag uit in de Efteling afgelopen zaterdag. Op uitnodiging van Stichting van het Kind, die de dag speciaal voor gezinshuizen organiseerde.

Dagjes uit

Met het project ‘Samen Eropuit’ zorgt Stichting van het Kind voor de nodige ontspanning en afleiding voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. Zo maakt de stichting al jaren dagjes uit en korte vakanties mogelijk voor kinderen die op een groep wonen bij een jeugdzorglocatie. Dit keer waren gezinshuizen aan de beurt om een dag in het zonnetje gezet te worden. In een gezinshuis wonen kinderen en jongeren die uit huis geplaatst zijn met een of twee gezinsouders, die hen een zo gewoon mogelijk thuis bieden.

150 blije gezichten

Een dag met elkaar naar een attractiepark past meestal niet in het budget van een gezinshuis. Dat maakte het uitje naar de Efteling extra bijzonder. Doordat Stichting van het Kind de dag speciaal voor gezinshuizen organiseerde, deelden kinderen en gezinsouders niet alleen de pret met elkaar, maar konden zij ook ervaringen met elkaar uitwisselen als zij daar behoefte aan hadden. Het zorgde voor 150 blije gezichten en volop gesprekken en herkenning. Om het feest compleet te maken, kreeg iedereen een tasje met lekkere versnaperingen van de stichting. ’s Middags werden de kinderen en hun gezinsouders verrast met een lekker patatje.

Samen Eropuit

Het was de eerste editie van Samen Eropuit speciaal voor gezinshuizen, en gezien de enthousiaste reacties zeker niet de laatste. Wil je meer weten over dit project of wil je meehelpen om deze kinderen een leuke dag te bezorgen? Kijk hier voor meer informatie of om donateur te worden.