kerstdagen pakketten voor kinderen

Stichting van het Kind pakt 1.000 Fijne Feestdagenpakketten in

Fijne kerst voor iedereen! Dat is de kerstwens van Stichting van het Kind. En daarom stak iedereen bij de stichting afgelopen weken de handen uit de mouwen om Fijne Feestdagenpakketten te vullen voor 1.000 kinderen die wel een oppepper kunnen gebruiken in deze periode.

Fijne Feestdagenpakket

Kerst staat vaak in het teken van familie en samenzijn. Dat maakt het een confronterende periode voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. Daarom vindt Stichting van het Kind dat deze kinderen een extraatje verdienen. 1.000 kinderen die in de kerstperiode niet naar hun familie of netwerk kunnen, krijgen het Fijne Feestdagenpakket in de brievenbus. Daarin vinden zij een Bol.com-bon, een reep van Tony Chocolonely en een bon van Pathé Thuis waarmee ze een leuke film kunnen huren.

Papieren Knuffel

Het idee voor het Fijne Feestdagenpakket in de brievenbus ontstond door het succes van de Papieren Knuffel voor jou. Dat project lanceerde Stichting van het Kind een jaar geleden, om kinderen die niet meer thuis kunnen wonen een hart onder de riem te steken. Dat viel zó in de smaak, dat het een vervolg verdiende.

Lichtpuntje

Om ervoor te zorgen dat alle 1.000 kinderen hun Fijne Feestdagenpakket op tijd ontvangen, hielp iedereen bij Stichting van het Kind mee met inpakken van de attenties; van directeur tot telefonist. Met dank aan alle helpende handen vallen de pakketjes nog voor de feestdagen in de brievenbus bij organisaties door het hele land. We hopen dat de Fijne Feestdagenpakketjes een lichtpuntje zijn voor kinderen die het moeilijk hebben in deze tijd.