3.000 feestdagenpakketten voor kinderen die niet thuis kunnen wonen

Komende weken krijgen 3.000 kinderen die niet meer thuis kunnen wonen een goedgevuld feestdagenpakket van Stichting van het Kind. Wij hopen dat dit extraatje helpt om er gezellige dagen van te maken met elkaar.

Lichtpuntje

Voor de meeste mensen staat Kerstmis in het teken van samenzijn met familie. Dat kan behoorlijk confronterend zijn voor kinderen die bij jeugdzorglocaties of in gezinshuizen verblijven. In de donkere dagen voor Kerst is een lichtpuntje dus op zijn plaats. Afgelopen jaren werden de pakketten met zo veel enthousiasme ontvangen, dat Stichting van het Kind besloot dit jaar maar liefst 3.000 kinderen in het hele land te verblijden met een verrassing voor de feestdagen.

Stichting van het Kind-bordspel

In het feestdagenpakket vinden de kinderen een Bol.com-bon ter waarde van €25,-, een reep Tony Chocolonely en koekjes van de Blooming Bakery. Leuk detail is dat Blooming Bakery onderdeel is van Fier, een hulporganisatie voor slachtoffers van geweld. Stichting van het Kind steunt Fier door bijlessen mogelijk te maken. Het Stichting van het Kind-bordspel zit vol leuke vragen waarmee kinderen elkaar extra goed leren kennen.

Met dank aan …

Gelukkig kreeg de Kerstman ook dit jaar weer genoeg hulp. De feestdagenpakketten werden namelijk gevuld door de cliënten van ’s Heeren Loo dagbesteding in Noordwijk. Fijn dat we weer op jullie konden rekenen! En natuurlijk was deze actie niet mogelijk zonder onze trouwe donateurs; bedankt voor jullie steun.

Wij wensen iedereen fijne feestdagen!