Schommelen zonder zorgen: Stichting van het Kind doneert 5 vogelnestschommels

Onlangs verrasten we vijf jeugdzorglocaties met een vogelnestschommel. Daarmee ging een langgekoesterde wens in vervulling. Want zo’n schommel zorgt niet alleen voor heel veel buitenspeelplezier, maar helpt kinderen ook met prikkelverwerking. Een welkom cadeau in deze feestdagenmaand dat met open armen werd ontvangen.

Prikkelverwerking

Even zorgeloos kind zijn: dat gunt Stichting van het Kind alle kinderen, en zeker kinderen die niet thuis kunnen opgroeien. Dus toen jeugdzorgorganisaties tijdens de inspiratiedag van Stichting van het Kind vertelden over de wens voor vogelnestschommels, was de keuze snel gemaakt. De vogelnestschommels helpen kinderen bewegen, ontspannen en plezier maken. Verder is schommelen goed voor de ontwikkeling van de coördinatie en leren de kinderen door met elkaar te schommelen om samen te werken. Extra bijzonder is dat schommelen in het ‘vogelnest’ helpt bij prikkelverwerking en daardoor een uitkomst is voor kinderen met heftige emoties.

Vogelnestschommel aanvragen

Verblijf of werk je bij een jeugdzorglocatie en denk je dat een vogelnestschommel ook voor jullie een aanwinst zou zijn? Je doet eenvoudig een aanvraag door een mail te sturen naar aanvraag@stichtingvanhetkind.nl.