LKQ Benelux & France Foundation doneert 25 sportzakken

De LKQ Benelux & France Foundation doneert 25 sportzakken aan Stichting van het Kind. Daar maken we weer flink wat kinderen blij mee die bij een jeugdzorglocatie verblijven. De sportzakken zijn onder andere gevuld met een voetbal, basketbal en kubb-spel en worden altijd enorm enthousiast ontvangen.

Overhandiging

De LKQ Benelux & France Foundation overhandigt de sportzakken zelf aan kinderen in de regio Rotterdam, Hoogeveen en Breda. Daarbij zetten ze op verschillende locaties ook hun eigen snackkar neer, zodat de kinderen tussen het sporten en spelen door kunnen genieten van een lekkere hotdog. Een happening om naar uit te kijken dus.

Ewoud Lubbers, voorzitter bestuur LKQ Benelux & France Foundation, geeft aan waarom zij deze actie hebben ondernomen: “Onze foundation is er op gericht medewerkers te stimuleren met een bepaalde inspanning geld in te zamelen voor goede doelen. Die inspanning belonen wij dan vervolgens. Om het goede voorbeeld te geven zochten we als bestuur een mooi doel waarbij we zelf ook een inspanning moesten leveren. Door de zakken zelf af te leveren op de diverse locaties leveren we niet alleen die inspanning, maar zien we ook direct waar onze donatie terecht komt. We vinden het fijn dat we kinderen die het al wat moeilijker hebben op deze manier een steuntje in de rug kunnen geven.”

Ambassadeur

De LKQ Benelux & France Foundation is een stichting die op initiatief van medewerkers van LKQ erkende goede doelen steunt. Het bedrijf LKQ is geen onbekende voor Stichting van het Kind. Het is namelijk ook de hoofdsponsor van het Dakaravontuur van onze ambassadeur Tim Coronel. Extra leuk dus dat de foundation zich ook besloot in te zetten voor Stichting van het Kind, zodat wij meer kinderen kunnen helpen die niet meer thuis kunnen wonen.