meisje met paard

Een ervaring rijker

Uit onderzoek blijkt keer op keer, ervaringen maken gelukkiger dan dingen. Het blije gevoel dat je krijgt bij het kopen van spullen vervaagt, een herinnering is blijvend. Denk aan een gezellig moment met vrienden, een dagje uit naar een pretpark, of genieten van een sport die bij je past.

Een onbetaalbaar cadeau
Wanneer je in de gemiddelde schoolklas vraagt hoeveel kinderen er op paardrijden zitten, is de kans groot dat er heel wat vingers de lucht in gaan. Paardrijden is een populaire sport, zeker onder meisjes, maar deze hobby is helaas niet voor iedereen weggelegd.

Een aantal kinderen in een woongroep konden niet sporten, omdat daar geen geld voor beschikbaar was. Stichting van het Kind heeft voor deze twee meiden paardrijlessen mogelijk gemaakt, zodat zij net als andere kinderen, ook hun favoriete sport kunnen beoefenen.

Positieve invloed
Naast het feit dat paardrijden een hartstikke leuke hobby is, heeft het ook een positief effect. De begeleiders van de woongroep aan het woord: “De meiden kijken iedere week uit naar de les en zijn helemaal opgebloeid in de leefgroep waar ze wonen. Het komt hun gedrag ten goede, omdat ze geen paardrijles willen missen.”

Inmiddels hebben ze zelfs al een paar wedstrijden gereden met mooie resultaten. Hiermee leren de kinderen om doelen te stellen en te bereiken en ontwikkelen ze hun zelfvertrouwen. Als dank ontving Stichting van het Kind mooie tekeningen en een kerstster van de meiden. Een mooie blijk van waardering waar we natuurlijk erg blij mee zijn.

Maak iemand blij
We vinden het belangrijk dat meer kinderen, die wegens omstandigheden niet thuis kunnen wonen, de mogelijkheid krijgen om te sporten. Dankzij kleine, doelgerichte acties zorgen we dat zoveel mogelijk kinderen weer in beweging komen, zodat zij zichzelf kunnen ontwikkelen. Het Sportproject biedt kinderen in leefgroepen lidmaatschappen voor sportverenigingen en stelt sportpakketten beschikbaar. Vorig jaar konden op die manier al meer dan 6.000 kinderen sporten.

Om dit ook in 2017 weer te realiseren is uw bijdrage meer dan welkom! Bekijk de verschillende projecten van Stichting van het Kind en ontdek hoe u kunt helpen om het verschil te maken voor deze kinderen.