panna kooi ovaal groot oranje

Stichting van het kind opent drie kooien

Afgelopen periode heeft Stichting van het Kind twee pannakooien en 1 grote sportkooi geopend bij drie verschillende jeugdzorg locaties.

Bij jeugdzorg locatie Maarsbergen werd de pannakooi met enthousiasme ontvangen. De pannakooi heeft een mooie plaats gekregen bij de leefgroepen. Hierdoor hoeven de jongeren alleen de deur uit te stappen om een potje pannavoetbal te spelen. Deze pannakooi is mogelijk gemaakt door het Dr. C.J. Vaillantfonds.

Jeugdzorg locatie Antonius in Castricum had nog geen sport- en spelvoorzieningen op het buitenterrein. De pannakooi was daarom een groot cadeau voor de locatie. Tijdens de opening was zichtbaar dat de locatie beschikt over veel aanstormende pannatalenten. Ook deze pannakooi is mogelijk gemaakt door het Dr. C.J. Vaillantfonds.

Tot slot hebben we ook nog een sportkooi geopend bij Jeugddorp de Glind. In deze sportkooi kan naast voetbal ook gebasketbald worden. Ongeduldig keken jongeren bij Jeugddorp De Glind de afgelopen weken naar de werkzaamheden op het grasveldje naast de school. Bijna dagelijks kregen ze de vorderingen van de bouw mee. Het zorgde voor een grote opkomst.

Het openingsmoment werd verzorgd door een aantal jongeren van de J.H. Donnerschool, die ceremonieel een lint doorknipten. Mo Boutaka, ex-Nederlands Kampioen panna knock-out, liet tijdens een pannaclinic zien hoe het spelletje gespeeld wordt. Zichtbaar onder de indruk van Boutaka’s kunstjes en tips, gingen de jongeren na het officiële programma zelf aan de slag in de pannakooi.