stoepkrijt kleur voor een ander hart

#kleurvooreenander zorgt voor blije gezichten

Een week na de lancering van #kleurvooreenander constateren we trots dat de actie van Stichting van het Kind een groot succes is. Mensen steunen de actie door pakketten stoepkrijt te doneren aan gezinshuizen en jeugdzorglocaties. En die pakketten worden goed gebruikt: we ontvangen prachtige stoepkrijttekeningen van de kinderen en jongeren die niet meer thuis kunnen wonen. Met deze tekeningen laten ze zien dat ze denken aan hun familie en vrienden, die zij door de coronacrisis niet kunnen zien.

Hart onder de riem

De coronamaatregelen kwamen hard aan bij kinderen en jongeren die niet meer thuis kunnen wonen. Zij missen in deze tijd hun familie en vrienden extra. Om ze te laten voelen dat zij er niet alleen voor staan, delen veel mensen tekeningen of stoepkrijtcreaties. Stichting FRIS zet zich vaker in voor acties van Stichting van het Kind en deed ook dit keer enthousiast mee. Zo geven zij kleur aan de lange dagen van jeugd in gezinshuizen en jeugdzorglocaties. Wil jij hen ook een hart onder de riem steken? Deel een kleurrijke tekening op Instagram of Facebook met de hashtag #kleurvooreenander.

Stoepkrijt doneren

Stichting van het Kind heeft al een flink aantal jeugdzorglocaties en gezinshuizen blij kunnen maken met stoepkrijtpakketten. Er komen nog steeds aanvragen binnen voor stoepkrijt. Wil jij met een kleine bijdrage een groot verschil maken in een moeilijke tijd? Doneer dan stoepkrijt via onze actie. Wij zorgen ervoor dat het pakket goed terecht komt. Voor 5 euro kunnen wij al een doos met stoepkrijt mogelijk maken voor een jeugdzorglocatie.

Kleur geven aan een moeilijke tijd

Het idee voor #kleurvooreenander ontstond nadat Stichting van het Kind een oproep zag van locatie De Beele van jeugdzorgorganisatie Pluryn. De locatie vroeg om stoepkrijt, zodat de jongeren het terrein konden opfleuren tijdens de quarantaine. Het stoepkrijt heeft Stichting van het Kind natuurlijk meteen geregeld. Daarna hebben we een actie opgezet om meer stoepkrijt te kunnen doneren aan zoveel mogelijk verschillende locaties, en vroegen we om tekeningen om kleur te geven aan een moeilijke tijd. Doe je mee?