Basketball plein

Nieuw basketbalveld voor kinderen Entrea Lindenhout

Goed luisteren naar kinderen, daar komt iets moois van, weten we bij Stichting van het Kind. Dus toen de kinderen die bij Entrea Lindenhout in Ubbergen verblijven hardop droomden over een basketbalveld, zette de stichting alles in het werk om die wens waar te maken. Met succes: sinds januari wordt er volop gescoord op een splinternieuw basketbalveld.

Sprong naar de toekomst

Met de droom van de kinderen als uitgangspunt ging Stichting van het Kind in overleg met Yalp. Alle mogelijkheden zijn onder de loep gelegd en met elkaar is een nieuw basketbalveld ontwikkeld. “Sprong naar de toekomst” is de slogan van Stichting van het Kind. Heel toepasselijk op een basketbalveld, die tekst prijkt dan ook trots op de paal van de basket en de vloer van het veld. De ondergrond is gemaakt van kunstgras en natuurlijk perfect geschikt om op te dribbelen.

Wordt vervolgd

Het is de bedoeling dat Stichting van het Kind het basketbalveld ook mogelijk gaat maken voor andere jeugdzorglocaties, zodat nog meer kinderen die niet meer thuis kunnen wonen er plezier van hebben. De wedstrijdjes op het veld bij Entrea Lindenhout zijn alvast veelbelovend. We wensen de kinderen daar veel geluk met hun sprong naar de toekomst.