klein jongetje met hark in zijn hand

Bezorg een kind in een tehuis een onvergetelijke vakantie

Veel kinderen die in een tehuis wonen, zijn nog nooit op vakantie geweest. Met het vakantieproject wil Stichting van het Kind deze kinderen een onvergetelijke vakantie bezorgen. Helpt u mee?

De zomervakantie is lang niet altijd even leuk voor kinderen in tehuizen. Er is geen geld voor extra’s als uitstapjes of een vakantie, en veel kinderen hebben ook geen familie waar zij tijdens de vakantie kunnen logeren. De meeste kinderen blijven dus de hele zomer, 24/7, in hun tehuis. Met het vakantieproject wil Stichting van het Kind geld inzamelen om kinderen in tehuizen een vakantie aan te bieden die zij zich de rest van hun leven zullen herinneren. Voor veel kinderen zal dit hun eerste vakantie ooit worden. Meehelpen door te doneren? Dat doet u hier!

Vakantieproject

Voor het vakantieproject werkt Stichting van het Kind samen met Roompot Vakanties. Zo hebben wij vorig jaar voor ruim 200 kinderen een vakantieweek mogelijk kunnen maken, voor €125 per kind. Ook op andere manieren zet Stichting van het Kind zich in voor een onvergetelijke zomer voor kinderen in tehuizen. Met dank aan onze donateurs kunnen wij dit jaar verschillende jongeren met een bewogen jaar achter de rug een week op kamp laten gaan. Deze jongeren zouden anders de hele zomer in het tehuis wachten tot zij weer naar school moesten.

Benieuwd naar andere projecten van Stichting van het Kind? Bekijk onze actiepagina.