grote groep kinderen met begeleiders om een grote tafel katjeskelder

Onvergetelijke vakantie voor Alphense kinderen

Zes weken lang op elkaars lip zitten: zo ziet de zomer eruit voor veel kinderen in tehuizen, want budget voor vakantie is er niet. Toch zien de kinderen van een tehuis in Alphen aan den Rijn al reikhalzend uit naar hun zomer: dankzij een samenwerking tussen Stichting van het Kind en Roompot Vakanties staat hen een onvergetelijke vakantie te wachten.

Vrijheid

Door bezuinigingen zitten extraatjes er niet in voor kinderen in tehuizen. Uitstapjes zijn zeldzaam, en logeren bij familieleden behoort lang niet altijd tot de mogelijkheden. De hele zomer met elkaar op de groep zitten, komt de sfeer in huis niet ten goede. Een mooier cadeau kon het tehuis in Alphen aan den Rijn dan ook niet krijgen: zes weken lang hebben de kinderen een huis voor 22 personen ter beschikking op vakantiepark De Katjeskelder. Zo kunnen alle 14 groepen deze zomer genieten van de vrijheid en talloze leuke activiteiten op het park. Vorig jaar regelde Stichting van het Kind samen met Roompot Vakanties dat ruim 200 kinderen uit tehuizen een fantastische vakantie beleefden, waaronder de kinderen uit Alphen aan den Rijn. Het werd een zomer om nooit te vergeten, en een ervaring waar zij nog het hele jaar over napraatten.

Help dromen uit te laten komen

Op vakantie gaan is iets waar veel kinderen alleen van kunnen dromen. Met het vakantieproject maken Stichting van het Kind en Roompot Vakanties die droom waar voor zo veel mogelijk kinderen. Wilt u bijdragen aan een onvergetelijke zomer voor een kind in een tehuis? Dat kan hier.