stichting van een kind

Sportpakketten voor De Jutters

Alle dertien afdelingen van Stichting De Jutters werden in april verrast met een sportpakket. Dankzij haar donateurs kon Stichting van het Kind De Jutters op maat gemaakte pakketten cadeau doen, met onder andere basketballen, voetballen en tennisrackets.

De pakketten hadden niet beter terecht kunnen komen, vertelt bewegingsagoog Nathan Bolks. Terwijl hij onderweg is om een groep kinderen op te halen voor een uur sporten, vliegen hem buiten drie ballen om de oren en ziet hij jongeren tennissen met de nieuwe rackets. “Stichting van het Kind is langs geweest om te kijken waar de kinderen het meeste behoefte aan hebben. Als bewegingsagoog kan ik van alles bedenken, maar tijdens die inventarisatie bleek dat de kinderen helemaal geen gekke wensen hadden: ze wilden graag ballen. Veel afdelingen hadden helemaal geen bal, of alleen lekke exemplaren. Door bezuinigingen is er gewoon niet genoeg geld om zelf iets nieuws te kopen. Nu komen de kinderen uit school, grijpen meteen een bal en gaan lekker buiten spelen. En de ballen zijn van goede kwaliteit, dus hier hebben ze heel lang plezier van.”

In de smaak
De uitreiking van de sportpakketten gebeurde vorige maand onder grote belangstelling. Nathan organiseerde een race waarbij de kinderen zo snel mogelijk verschillende voorwerpen moesten verzamelen. De laatste opdracht – haal een basketbal en voetbal – leverde beteuterde gezichten op: lang niet iedere afdeling had immers een bal. Het perfecte moment om de kinderen blij te maken met hun eigen sportpakket! Dat de pakketten in de smaak vallen, blijkt wel: “De kinderen hebben zelfs bedankjes verzorgd, zo blij zijn ze ermee. Bovendien: ik zie overal kinderen met hun nieuwe spullen spelen. Een mooiere waardering is er niet.”

Sportpakketten op maat
De behoefte van het kind staat voorop bij Stichting van het Kind. Om het perfecte sportpakket samen te stellen, luistert de Stichting daarom altijd goed naar de wensen van de kinderen. Alle afdelingen van De Jutters hebben dan ook een pakket op maat gekregen, met bijvoorbeeld kleinere tennisrackets voor afdelingen met jongere kinderen. Meer weten over het sportproject van Stichting van het Kind? Lees hier welk verschil dit project maakt voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. https://stichtingvanhetkind.nl/projecten/sportproject/

Stichting van het Kind sportpakket