wij magazine kinderen lezen boek

Een nieuw WIJ-magazine: voor en door kinderen die niet meer thuis kunnen wonen

Deze week valt ‘ie weer in de bus bij gezinshuizen en jeugdzorglocaties: een splinternieuw WIJ-magazine. Het lijfblad voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. Want hoe fijn is het om verhalen en tips te lezen van kinderen die hetzelfde meemaken als jij?

Het tweede WIJ-magazine van 2020 staat in het teken van veerkracht. Zes toppers die in een gezinshuis wonen vertellen wat veerkracht voor hen is, waar ze hun veerkracht uit halen en hoe zij sterker uit moeilijke situaties komen. Ook geven de jongeren tips aan anderen die niet meer thuis kunnen wonen, over wat ze wel of juist niet moeten doen als ze zich rot voelen door nare gebeurtenissen.

Over WIJ-magazine

Elke editie van WIJ-magazine wordt gemaakt door steeds een andere groep kinderen of jongeren die niet meer thuis kunnen wonen, geholpen door een team van Stichting van het Kind. Het staat dus vol verhalen en tips van lotgenoten. Stichting van het Kind streeft ernaar om vier keer per jaar een WIJ-magazine te maken. Ondanks de beperkingen door het coronavirus is het dit jaar toch gelukt om nog twee magazines te maken. We hopen volgend jaar natuurlijk weer volgens de gewone planning te verschijnen. WIJ-magazine wordt gedrukt in een oplage van ruim 6.000 en verspreid via gezinshuizen en jeugdzorglocaties.

Ook WIJ-magazine ontvangen? Wil je WIJ-magazine ook ontvangen? Mail de naam en het adres van je locatie en het aantal exemplaren dat je wilt ontvangen naar sanne@stichtingvanhetkind.nl.