sportpakket stichting van het kind

Sportdagen geannuleerd – FRIS zorgt voor sportief alternatief voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen

Het had een hoogtepunt van een raar jaar moeten worden voor drie jeugdzorglocaties: de FRIS Voor Kinderen Sportdagen. Helaas moest het evenement om veiligheidsredenen geannuleerd worden. Om de kinderen die hier zo naar uit keken toch een opsteker te geven, komen Stichting FRIS Voor Kinderen en Stichting van het Kind met een sportief alternatief.

Tijdens de Nationale Sportweek maakt Stichting FRIS Voor Kinderen al drie jaar sportdagen mogelijk voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. Nu dat voor de geselecteerde locaties in het water valt, bedachten beide stichtingen een oplossing. De locaties krijgen per groep een grote zak met sportmateriaal waarmee ze alsnog een onvergetelijke sportieve dag met elkaar kunnen beleven. Ook worden de kinderen getrakteerd op een lekker ijsje.

Sportzakken

Dat is nog niet alles. Stichting FRIS Voor Kinderen besloot nog meer kinderen die niet meer thuis kunnen wonen een hart onder de riem te steken. Stichting van het Kind mag namens Stichting FRIS Voor Kinderen een groot aantal sportzakken vullen met sport- en spelmateriaal. Ook wordt er een boekje aan toegevoegd met leuke ideeën voor verschillende spelvormen, zodat de kinderen er nog meer plezier van hebben. De sportzakken worden verdeeld over jeugdzorglocaties door het hele land. Zo verrast Stichting FRIS Voor Kinderen nog meer kinderen met een sportief extraatje.

FRIS en Stichting van het Kind: een sterk team

FRIS Voor Kinderen vindt dat ieder kind recht heeft op een eigen, veilige plek om zich in welzijn te kunnen ontwikkelen. De stichting steunt kwetsbare kinderen in Nederland die door omstandigheden niet meer thuis kunnen wonen en geen geld hebben om te sporten. Stichting FRIS Voor Kinderen is al jaren een trouwe partner van Stichting voor het Kind, die zich op verschillende manieren inzet voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen.